گلدریف سیتی، پارک تپه های طلائی در ژوهانسبورگ، عکس

به گزارش مجله جام جهان، پارک گلدریف سیتی (Gold Reef City) مساحتی بالغ بر 12 هکتار از یک معدن طلای قدیمی متعلق به قرن نوزدهم میلادی را پوشش داده و تنها 8 کیلومتر با مرکز شهر ژوهانسبورگ فاصله دارد. این پارک زیبا نام و موضوع خود را از معدن طلای متروکه ای گرفته است که با عنوان عمیق ترین معدن طلای دنیا شناخته می گردد. عملیات حفاری در این معدن به سال 1886 در ویتواترسند (Witwatersrand) شروع و تا سال 1971 ادامه داشت. امروزه این پارک دارای عنوان بزرگترین پارک قاره آفریقا بوده و با عنوان یکی از مشهورترین پارک های موضوعی در سراسر دنیا دارای اعتبار است.

گلدریف سیتی، پارک تپه های طلائی در ژوهانسبورگ، عکس

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

تاریخچه پارک گلدریف سیتی

پارک زیبای گلدریف سیتی بر فراز محور چهاردهم معدن ساخته شده است. این معدن در دهه 1880 میلادی و همزمان با تب استخراج طلا، سبب شد تا شهر ژوهانسبورگ پا به عرصه حیات بگذارد. معدنی که فعالیت استخراج در آن به مدت 84 سال ادامه داشت و پس از آن متروک شد. پایان در سال 1987 میلادی بن شوت (Ben Schutte) و برادران کروک (Krok) که از ثروتمندان مشهور این شهر محسوب می شدند، پارک موضوعی فعلی را احداث کردند. امروزه توریستان در این پارک قادر به دیدن تونل ها و بخش های مختلف معدن طلا بوده و با مراحل استخراج آشنا می شوند. همزمان با سقوط دولت نژادپرست آفریقای جنوبی، این پارک مورد توجه بیشتری قرار گرفته و دارای اهمیتی دوچندان شد.

در سال 2001 میلادی، بخش های جدید به جاذبه های پارک افزوده شد که از آن جمله می توان به بخش تفریحات و موزه آپارتاید (Apartheid Museum) اشاره نمود. در حال حاضر این پارک در طول سال میزبان میلیون ها توریست بوده و از این طریق درآمدی بسیار زیاد و بالغ بر میلیون ها دلار در طول سال عاید صاحبانش می نماید.

تفریحات گلدریف سیتی

در این پارک می توانید فرصت های متعدد تفریحی و آموزشی داشته باشید. علاوه بر بخش های دیدنی معدن، وجود تعداد زیادی راستاهای قایق سواری، ترن های هوائی؛ موزه و ... دیدنی های پارک را تشکیل می دهند. بعضی از جذاب ترین این تفریحات عبارتند از:

مار آناکوندا: این وسیله تفریحی مناسب افرادی است که در پی هیجان جنون آمیز بوده و می توانند با سوار شدن به این دستگاه که شبیه مارهای غول پیکر آمریکای جنوبی است، اوج هیجان را تجربه نمایند.

رودخانه پر سرعت: بچه هایی که دارای قد کمتر از 110 سانتیمتر باشند اجازه استفاده از این دستگاه را ندارند. این رودخانه در راستا خود از چندین تونل و غار گذشته و در آن به طور غیرمنتظره ای با آبشارهایی جالب روبه رو می شوید.

جوزی اکسپرس: در این راستا شما بر فراز درختان حرکت نموده و می توانید نمائی شگفت انگیز از معدن و شهر ژوهانسبورگ را در برابر خود داشته باشید.

برج وحشت: در این بخش شما از طریق دستگاه های بازی تا ارتفاع 50 متری از سطح زمین بالا رفته و سقوط آزاد به سمت یکی از دهانه های معدن با سرعت 100 کیلومتر در ساعت را تجربه می کنید.

حلقه طلائی: در این بخش شما طی سه ثانیه صعودی با سرعت 85 کیلومتر بر ساعت داشته و سپس به پائین باز می شد.

تور توریستی معدن طلا: در این تور شما به بخش های مختلف زیرزمینی رفته و با رگه های استخراج شده روبه رو می شوید. در این تور همچنین مراحل مختلف استخراج و انتقال طلا از معدن نیز معرفی می شوند.

موزه آپارتاید: این موزه در

سال 2001 میلادی ساخته شده و در آن موضوعات مختلفی در ارتباط با دوران شوم نژادپرستی در آفریقای جنوبی نمایش داده می گردد.

شکم گردی در گلدریف سیتی

در پارک گلدریف سیتی تعداد زیادی رستوران مناسب از جمله فست فودها، فروشگاه های ارائه نماینده میان وعده ها، رستوران های بین المللی و... وجود دارد. بعضی از مشهورترین این رستوران ها عبارتند از: رستوران بارنیز (Barneys) که در آن تنوع بسیار مطلوبی از انواع غذاها وجود دارد، رستوران خانوادگی دیگ این (Dig Inn)، فست فود ویمپی برگر (Wimpy Burger) که انواع برگرهای باکیفیت را ارائه می نماید و رستوران ماگ بین (Mugg Bean) که از صبح تا ساعاتی پس از نیمه شب به مشتریان خدمات ارائه می نماید. اگر از علاقه مندان به فست فودها هستید نیز رولت های گوشت رستوران کینگ پای (King Pie) را از دست ندهید. بستنی های میلکی لِین (Milky Lane) و مرغ های بریان بارسِلوز (Barcelos) از گزینه های دیگر پیش روی شما در این پارک محسوب می شوند.

در بخش تفریحی و سالن بازی ها نیز رستوران هایی از قبیل (Back o the Moon)، رستوران و باربیکیوی خانوادگی بوستون (Boston BBQ buffet and family restaurant)؛ غذاهای دریایی اوشن باسکت (Ocean Basket) و پاویون خانه قهوه (The Pavilion Coffee House) در دسترس قرار دارند.

نکات مفیدی که باید بدانید!

تمامی تورهای این پارک دارای راهنما و توضیحات ارائه شده به زبان انگلیسی است. این تورها از ساعت 9 صبح آغاز شده و تا ساعت 3 عصر ادامه دارند. مدت زمان هر تور حدود 2 ساعت و هزینه آن در حدود 53 دلار است که شامل تمامی بلیط ها می گردد. اگر به صورت خانوادگی سفر می کنید نیز بهتر است از بلیط های خانوادگی که قیمت مناسب تری دارند بهره ببرید. برای رسیدن به پارک گلدریف سیتی سه راه مختلف وجود دارد. شما می توانید با استفاده از خودروهای شخصی از راستا بزرگراه ام وان (M1) به این محل رسیده یا با استفاده از اتوبوس های یوبورگ رِد باس (Joburg red bus) از ایستگاه گائوتریِن پارک (Gautrain Park) به این محل مراجعه نموده یا این که از خدمات تاکسی های شهری بهره ببرید. توصیه می گردد در هنگام اقامت در این پارک، موارد عادی امنیتی را رعایت نموده و از اشیا قیمتی خود مراقبت کنید و آن ها را در معرض دید دیگران قرار ندهید.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 694

به "گلدریف سیتی، پارک تپه های طلائی در ژوهانسبورگ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلدریف سیتی، پارک تپه های طلائی در ژوهانسبورگ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید