آخرین خبرهای انتخاباتی آمریکا؛ انتظار برای معین شدن نتایج دیگر ایالات کلیدی

به گزارش مجله جام جهان، جدیدترین و مهمترین اخبار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به توضیح زیر است:

آخرین خبرهای انتخاباتی آمریکا؛ انتظار برای معین شدن نتایج دیگر ایالات کلیدی

به گزارش خبرنگاران، شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد بر اساس نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت پنسیلوانیا همچنان 765 هزار رأی مردمی شمارش نشده است.

بر اساس این گزارش، جو بایدن نامزد دموکرات برای آن که بتواند در این ایالت به پیروزی برسد باید بتواند بین 59 تا 61 درصد از این 765 هزار رأی مردمی شمارش نشده را از آن خود کند.

این در حالی است کهدونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان نیز برای حفظ پیشتازی اش در این ایالت باید بتواند 39 تا 41 درصد از این 765 هزار رأی مردمی شمارش نشده را از آن خود نماید.

تا به امروز در پنسیلوانیا، دونالد ترامپ با کسب 50.7 درصد از آرای مردمی تا به امروز شمارش شده پیشتاز است.

جو بایدن نامزد دموکرات ها نیز تا به امروز توانسته ایت 48.1 درصد از آرای تا به امروز شمارش شده را به دست آورد.

این ایالت 20 رأی الکترال کالج (مجمع گزینندگان) دارد.

همچنین شمارش آرا به صورت عادی در ماریکوپای آریزونا ادامه دارد گزارشگرهای محلی اعلام کردند کارکنان مرکز رای گیری از پلیس خواسته اند تا پای ماشین آنها را اسکورت نمایند. مردان مسلح ترامپی بیرون مرکز ایستاده اند.

هیچ یک از دو نامزد این انتخابات تا این لحظه نتوانسته اند مدعی پیروزی شوند و هر دو کارزار گفته اند که جهتهای بالقوه ای برای رسیدن به 270 رای برای پیروزی در سیستم کالج الکتورال یا انتخاباتی دارند.

جو بایدن، نامزد حزب دمکرات و معاون سابق رئیس جمهور آمریکا در دولت باراک اوباما، روز چهارشنبه گفت تصور می نماید کمپین او در جهت پیروزی است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و نامزد این انتخابات اما مدعی پیروزی شده است. کارزار انتخاباتی او شکایاتی را در دو ایالت که آقای بایدن در آنها پیش است طرح نموده است.

انتظار می رود شمارش آرا در چندین ایالت کلیدی تا خاتمه روز چهارشنبه کامل گردد اما نتیجه انتخابات ممکن است تا چند روز دیگر معلوم نگردد.

کمپین بایدن گفت که انتظار دارد برنده گردد چون چندین ایالت در روز چهارشنبه یا پنجشنبه عملا به نفع او ثبت خواهد شد. با این حال کمپین ترامپ گفت مطمئن است که شمارش آرا به نفع اوست.

این انتخابات احتمالا بیشترین میزان مشارکت در یک قرن اخیر در آمریکا را ثبت کرد. بیش از 100 میلیون نفر زودهنگام رای دادند و ده ها میلیون نفر دیگر هم روز سه شنبه آرای خود را به صندوق ریختند.

ترامپ در این انتخابات بهتر از نظرسنجی ها عمل نموده، اما بایدن در چند ایالت کلیدی به فاصله اندک پیش است.

در انتخابات آمریکا نتایج به صورت ایالتی معین می گردد نه بر اساس آرای عمومی و سراسری.

پیش بینی می گردد بایدن در میشیگان، از ایالت هایی که دونالد ترامپ چهار سال پیش با فاصله خیلی کم برده بود، پیروز باشد.

همچنین شبکه خبری سی ان ان، سی بی اس، فاکس نیوز و خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده اند که برآورد می گردد او در ویسکانسین هم برنده اکثریت آرا شده است. بی بی سی پیش از تایید نتایج منتظر است تا آرای بیشتری شمرده گردد.

با این حال جمهوری خواهان گفته اند که فورا خواهان بازشماری آرا در ویسکانسین خواهند شد، چون ادعا می نمایند گزارش هایی از نقض مقررات در چند بخشی (کانتی) وجود دارد.

آرا در ایالت پنسیلوانیا هم نزدیک است. هرچند ترامپ در این ایالت پیش است اما با توجه به اینکه هنوز چند صد هزار رای پستی باید شمارش گردد ممکن است این نتیجه عوض گردد.

در پنسیلوانیا و میشیگان کمپین ترامپ شکایاتی را برای متوقف کردن شمارش آرا تسلیم نموده است.

بایدن همچنین می تواند در آریزونا، که زمانی پایگاه قابل اعتماد محافظه کاران بود، پیروز گردد و در ایالت نوادا هم کمی پیش است. جوبایدن نامزد دموکراتها تا این لحظه 264 رای الکترال را از آن خود نموده و در صورت پیروزی در ایالت نوادا و کسب 6 رای الکترال این ایالت، جمع آرای الکترال او به 270 خواهد رسید و پیروز نهایی انتخابات خواهد شد. تا این لحظه 75 درصد از آرا در ایالت نوادا شمرده شده که بایدن با کسب 49.3 درصد در مقابل ترامپ با 48.7 درصد ، در این ایالت سرنوشت ساز ، پیش است.

پیروزی ترامپ پیشتر در دو ایالت فلوریدا و تگزاس قطعی شده بود، جایی که جو بایدن امیدوار بود بتواند شگفتی بیافریند.

نتایج در جورجیا و کارولینای شمالی هم خیلی نزدیک است، هرچند درحال حاضر به نفع ترامپ است.

به علاوه براساس پیش بینی بی بی سی ترامپ دو ایالت اوهایو و میزوری را در ستون خود نگاه خواهد داشت.

درحالی که دو نامزد برای کسب آرا در سیستم کالج الکتورال می جنگند، بایدن با کسب 50 درصد آرای عمومی 2.5 میلیون رای بیش از رقیب به دست آورده است.

هیلاری کلینتون در سال 2016 تقریبا سه میلیون رای بیش از ترامپ به دست آورد اما انتخابات را باخت.

بایدن روز چهارشنبه در یک سخنرانی گفت روشن است که کمپین او درحال بردن ایالات کافی برای پیروزی در انتخابات است.

او گفت: من اینجا گزارش می دهم که ما بر این باوریم که برنده خواهیم شد.

بایدن خواهان اتحاد ملی شد و قول داد از دمکراسی دفاع کند.

او گفت: هیچ کس نمی تواند دمکراسی مان ما از ما بگیرد، نه حالا، نه هیچ وقت.

همزمان ترامپ در توییتی مدعی کشف شگفت انگیز برگه های رای دور ریخته شده شد، که به گفته او باعث شده پیشتازی او در چند ایالت از میان برود اما هیچ شواهدی ارائه نکرد. توییتر این پست او را با برچسب احتمالا مورد مناقشه و گمراه نماینده معین کرد.

رئیس جمهور آمریکا در یک تجمع انتخاباتی در کاخ سفید باز بدون ارائه شاهد گفت تقلب جدی انجام شده و گفت ما به دیوان عالی مراجعه خواهیم کرد.

او گفت ما می خواهیم هرگونه رای دادن متوقف گردد که ظاهرا به این معنی بود که می خواهد شمارش آرای پستی خاتمه یابد. بعضی ایالات آرای پستی را اگر حداکثر تا روز سه شنبه پست شده باشد تا چند روز بعد می پذیرند.

کمپین بایدن اظهارات او را به عنوان سخنانی خشم آور، بی سابقه و غلط محکوم کرد و آن را تلاشی عریان برای دریافت حقوق دمکراتیک شهروندان آمریکا از آنها توصیف کرد.

بایدن که 6 رای دیگر برای راهیابی به کاخ سفید دارد در بعضی ایالت ها پیش افتاده و به همین دلیل جمهوری خواهان معقدند که تقلب شده است. رودی جولیانی وکیل ترامپ گفت: در انتخابات تقلب شده، فکر می کنید ما احمقیم؟! فکر می کنید ما کودن هستیم؟

جدیدترین آمار شمارش آرای ایالتهای سرنوشت ساز در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا / صبح پنجشنبه 5 نوامبر

پنسیوانیا: ترامپ با 164 هزار رایپیش است اما رای شهرستان فیلادلفیا، متمایل به دموکراتها هنوز باقی مانده است.

جورجیا: ترامپ با 28 هزار رای جلو است و شمارش آرا همچنان ادامه دارد.

آریزونا: بایدن 79 هزار رای جلوتر از ترامپ است اما ترامپ اختلاف رای خود را با بایدن کم نموده است.

روزنامه گاردین نیز نوشت: علی رغم گزارشهای ضد و نقیض، شماری آرا در ماریکوپا در آریزونا ادامه دارد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 838

به "آخرین خبرهای انتخاباتی آمریکا؛ انتظار برای معین شدن نتایج دیگر ایالات کلیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبرهای انتخاباتی آمریکا؛ انتظار برای معین شدن نتایج دیگر ایالات کلیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید