مجلس نمایندگان بند های استیضاح ترامپ را تحویل سنا داد

به گزارش مجله جام جهان، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد سه شنبه بند های استیضاح رئیس جمهور سابق این کشور را تحویل مجلس سنا داد.

مجلس نمایندگان بند های استیضاح ترامپ را تحویل سنا داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های آمریکا بامداد سه شنبه (به وقت تهران) گزارش دادند مجلس نمایندگان آمریکا بند های استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را تحویل مجلس سنا داده است.

پیش از این رسانه های آمریکا گزارش داده اند فرایند محاکمه ترامپ در این مجلس به دلیل نقش آفرینی او در حمله مرگبار معترضان به ساختمان کنگره از روز های آینده شروع خواهد شد.

نماینده های جمهوری خواه مجلس سنا خواستار به تأخیر افتادن فرایند رسیدگی به این پفراینده شده بودند.

بی بی سی پیشتر گزارش داده بود چنانچه دموکرات ها تغییری در قواعد رأی گیری ایجاد ننمایند این به معنای آن خواهد بود که محاکمه ترامپ روز سه شنبه شروع خواهد شد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه گذشته با درخواست بعضی قانونگذاران جمهوری خواه برای صرفنظر از پیشبرد طرح استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنا مخالفت کرد.

بعضی از نمایندگان جمهوری خواه در روز های گذشته گفته اند پیشبرد طرح استیضاح ترامپ در مجلس سنا تفرقه ها در آمریکا را بیشتر خواهد نمود.

پلوسی روز پنجشنبه توضیح داد: واقعیت این است که رئیس جمهور ایالات متحده مرتکب جرم تحریک به شورش شد.

وی در ادامه گفت: فکر نمی کنم اینکه بگوییم بیایید این را فراموش نموده و پیش برویم، چندان وحدت آفرین باشد. وحدت اینطوری ایجاد نمی گردد.

نانسی پلوسی در ادامه توضیح داد نباید از اقدامات ترامپ به خاطر اینکه اکنون از قدرت کنار رفته چشم پوشی کرد.

او تأکید کرد: نمی گردد به رئیس جمهور گفت در ماه های آخر دولت هر کاری دلت می خواهد انجام بده و تو به خاطر اینکه مردم فکر می نمایند همه چیز باید با خوشی به خاتمه برسد مجوز خروج از زندان خواهی داشت.

پلوسی گفت کسانی که به نام وحدت از دموکرات ها می خواهند کوشش ها برای محکوم کردن ترامپ را متوقف نمایند فراموش نموده اند که روز 6 ژانویه اینجا آدم کشته شد.

کنگره آمریکا حدود دو هفته پیش در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت آمیز برگزار نمایند.

اما حامیان ترامپ به سمت کنگره هجوم بردند و بعد از درگیر شدن با نیرو های امنیتی وارد ساختمان کنگره شدند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده ها نفر هم زخمی شدند.

به همین دلیل، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد 25 دی ماه با 232 رأی موافق و 197 رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد. این اولین بار در تاریخ 244 ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس جمهور را تصویب می نماید.

سرعت پیشبرد این رأی گیری و حمایت جمهوری خواستار از آن، خشم قانونگذاران آمریکایی از نقش ترامپ در تحریک معترضان برای حمله به ساختمان کنگره را نشان می دهد.

دونالد ترامپ بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه امسال از پذیرش شکست امتناع کرد و تا آخرین روز حضور در قدرت بر ادعای خود اصرار کرد.

دونالد ترام پ به همین دلیل در مراسم تحلیف جو بایدن که روز چهارشنبه 1 بهمن ماه برگزار گردید شرکت نکرد.

ترامپ در آخرین سخنرانی اش چند ساعت قبل از ترک کاخ سفید گفت که به شکلی به قدرت بازخواهد گشت. او گفت: ما به شکلی بازخواهیم گشت.

بعضی از تحلیلگران می گویند استیضاح و محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا از آن جهت حائز اهمیت است که می تواند از بازگشت او به قدرت جلوگیری کند.

تصویب استیضاح ترامپ در مجلس سنا نیازمند کسب رأی موافق دست کم دو سوم سناتور ها (67 سناتور) است. از آنجا که این طرح مخالفان زیادی در میان سناتور های جمهوری خواه دارد بعید است که محاکمه ترامپ در مجلس سنا به تصویب برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1002

به "مجلس نمایندگان بند های استیضاح ترامپ را تحویل سنا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس نمایندگان بند های استیضاح ترامپ را تحویل سنا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید