هشدار درباره کوشش آمریکا و ناتو برای دخالت در انتخابات پارلمانی روسیه

به گزارش مجله جام جهان، رئیس دومای دولتی روسیه گفت: آمریکا و متحدانش در ناتو کوشش خواهند کرد تا در مبارزات انتخابات پارلمانی امسال در این کشور مداخله نمایند و ضروری است از همه امکانات برای شکست چنین کوشش های استفاده گردد.

هشدار درباره کوشش آمریکا و ناتو برای دخالت در انتخابات پارلمانی روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دوره فعالیت بهاری مجلس سفلی روسیه (دومای دولتی) امروز، سه شنبه با سخنرانی ویچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه شروع شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

والودین ضمن تشریح موفقیت دوما در اجرای وظایف محوله از سوی رئیس جمهور ولادیمیر پوتین طی سال 2020 و اهداف پیش روی نمایندگان مجلس روسیه در سال جدید (میلادی)، یادآور شد که آمریکا و متحدانش در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) کوشش خواهند کرد تا در فرایند مبارزات انتخابات مجلسی در روسیه در سال 2021 مداخله نمایند و بسیار لازم است که با چنین کوشش هایی مقابله جدی گردد.

رئیس دومای دولتی روسیه گفت: در ماه سپتامبر (شهریور-مهر سال آینده) انتخابات در مجلس سفلی برگزار خواهد شد. برای ما بسیار اهمیت دارد که این انتخابات کاملاً شفاف، رقابتی، قانونی و به شدت مطابق با قوانین ملی فدراسیون روسیه انجام گردد. در عین حال بسیار ضرورت داد از همه امکانات استفاده گردد تا از مداخله کشورهای خارجی در فرایند مبارزات انتخاباتی ما جلوگیری گردد. با توجه به انتخابات گذشته و شرایط کنونی، ما درک می کنیم که چنین دخالتی، مانند گذشته، همچنان وجود داشته باشد. کشورهای عضو ناتو، به سرکردگی آمریکا، قطعاً چنین کوششی را انجام خواهند داد و باید اطمینان حاصل گردد که این کوشش آنها با شکست روبرو گردد.

وی همچنین با انتقاد از سیستم انتخاباتی در ایالات متحده، گفت: کشوری با چنین استانداردهای انتخاباتی، حق تحمیل دیدگاه خود و دخالت در مبارزات انتخاباتی دیگر کشورها را ندارد و روسیه اجازه نخواهد داد تا با لحن مربیگری با این کشور صحبت گردد .

ویچسلاو والودین همچنین یادآور شد که محدود کردن دسترسی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا به شبکه های اجتماعی، تجاوز به آزادی بیان است و چنین بی قانونی از سوی شرکت های آمریکایی در زمینه فناوری اطلاعات نباید در روسیه تکرار گردد. به گفته وی، آنچه در ایالات متحده رخ داده، احتیاج به ارزیابی سازمان های بین المللی دارد و سکوت در برابر آن، نه تنها گویای ضعف این ارگان ها، بلکه نشانگر استفاده از معیارهای دوگانه است.

رئیس دوما در این رابطه به کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان روسیه دستور داد تا از سازمان های بین المللی بخواهند شرایط آزادی بیان در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل نمایند.

این مقام بلندپایه مجلسی ابراز امیدواری کرد که این دوره از فعالیت دومای دولتی، پر جنب و جوش، سازنده و موثر باشد و پیغام سال جاری ولادیمیر پوتین برای مجمع فدرال روسیه (مجمع کلی هر دو مجلس سفلی و اعلای این کشور)، اولویت های اصلی مورد تمرکز نمایندگان دوما را معین کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 983

به "هشدار درباره کوشش آمریکا و ناتو برای دخالت در انتخابات پارلمانی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره کوشش آمریکا و ناتو برای دخالت در انتخابات پارلمانی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید