تور ارزان اروپا: اروپا: توافق در وین امکان پذیر است

به گزارش مجله جام جهان، خبرگزاری خبرنگاران- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از احتمال حصول توافق با ایران در وین اطلاع داد.

تور ارزان اروپا: اروپا: توافق در وین امکان پذیر است

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز آدینه در کنفرانسی خبری پس از نشست غیررسمی شورای روابط خارجه در فرانسه گفت که احتمال حصول توافق بر سر برنامه جامع اقدام مشترک با ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: به نظرم ما داریم به خاتمه فرایند بسیار طولانی می رسیم که من و همکارانم را مشغول نموده بود.

بورل اضافه کرد: اما جو حال حاضر از زمان پیش از کریسمس بهتر است. قبل از کریسمس من بدبین بودم اما امروز به نظرم حصول توافق امکان پذیر است. ما باید به کارمان سرعت ببخشیم چراکه اگر ایران قدرت هسته ای گردد چیزی برای مذاکره باقی نمی ماند چراکه توافق می خواهد جلوی همین کار را بگیرد.

بورل توضیح داد: توافق تا زمانی که رئیس جمهور ترامپ تصمیم به خروج از آن گرفت خوب کار می کرد. پس از آمریکا می خواهیم که به توافق بازگردد و ایران آن را اجرا کند.

بر اساس تفاهم اجرا شده میان روسای هیأت ها، مذاکره کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی عصر امروز برای انجام امور مربوط به سمت های سیاسی خود و بعضی مشورت ها، موقتا به مدت دو روز به مرکز ها بازخواهند گشت.

با این وجود، مذاکرات کارشناسی همچنان بدون وقفه ادامه خواهد یافت و بازگشت مذاکره کنندگان ارشد به معنی توقف دور هشتم مذاکرات نیست.

جلسه روسای هیأت های مذاکره کننده ایران و سه کشور اروپایی امروز (آدینه) با حضور انریکه مورا هماهنگ کننده گفت گوها در وین برگزار گردید .

پیش از این ملاقات نیز جلسه دوجانبه علی باقری، مذاکره کننده ارشد کشورمان و انریکه مورا هماهنگ کننده گفت وگوها در وین برگزار گردید.

روز پنج شنبه نیز مذاکرات وین در دو سطح روسای هیأت ها و کارشناسان ادامه پیدا کرد. در همین چارچوب، علی باقری مذاکره کننده ارشد کشورمان در دو ملاقات دوجانبه با انریکه مورا هماهنگ کننده گفت وگوها و میخائیل اولیانوف رئیس هیأت مذاکره کننده روسیه بحث و رایزنی کرد.

بعلاوه ملاقاتی میان باقری و مذاکره کنندگان ارشد سه کشور اروپایی برگزار گردید.

ایسنا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1622

به "تور ارزان اروپا: اروپا: توافق در وین امکان پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: اروپا: توافق در وین امکان پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید