هوک: چیزی از توافق هسته ای ایران باقی نمانده که آمریکا به آن بازگردد!

به گزارش مجله جام جهان، مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد چیزی از برجام باقی نمانده که دولت آینده بخواهد به آن بازگردد!

هوک: چیزی از توافق هسته ای ایران باقی نمانده که آمریکا به آن بازگردد!

به گزارش به نقل از سی ان بی سی، برایان هوک، مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا گفت چیزی از برجام باقی نمانده که آمریکا بخواهد به آن بازگردد!

بر این اساس، هوک گفت: بعضی نامزد های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (جو بایدن) اعلام نموده اند در صورت پیروزی در انتخابات دوباره به توافق هسته ایران موسوم به برجام بازخواهند گشت. اما حقیقت این است که چیزی از این توافق باقی نمانده است که آمریکا بخواهد به آن بازگردد.

وی مدعی شد: توافق هسته ای ایران منجر به بی ثباتی در خاورمیانه شد. ایران از این توافق برای گسترش نفوذ مخربش در منطقه و اشاعه فعالیت های موشکی خود استفاده کرد.

هوک خاطر نشان کرد: ما از تصمیم دولت آلمان برای تروریستی گفتن حزب الله لبنان و ممنوعیت فعالیت این گروه در این کشور استقبال می کنیم.

از دو سال پیش که دولت ترامپ از برجام خارج شد، واشنگتن کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه انداخته است تا تهران را به پای میز مذاکره بکشاند. در این مدت اتحادیه اروپا همگام با آمریکا مو به مو تحریم های واشنگتن علیه ایران را اجرا نموده است.

اتحادیه اروپا مدعی ایجاد ساز و کار اقتصادی موسوم به اینستکس برای مبادله تجاری با تهران شد. اما از 2 سال پیش تا به امروز عملاً هیچ تبادل تجاری با ایران به وسیله این کانال صورت نگرفته است و تنها طی یک فقره تبادل اقتصادی که 500 هزار یورو ارزش داشت اقلام پزشکی و دارویی به ایران صادر شد. استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا پیشتر اعلام نموده بود اتحادیه اروپا به واشنگتن قول داده است هیچ گامی برای دور زدن تحریم های ایران برندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 532

به "هوک: چیزی از توافق هسته ای ایران باقی نمانده که آمریکا به آن بازگردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوک: چیزی از توافق هسته ای ایران باقی نمانده که آمریکا به آن بازگردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید