فضای جدیدی برای تعاملات مالی ایران با دنیا ایجاد خواهد شد

به گزارش مجله جام جهان، تهران (پانا) - رئیس جمهوری با اشاره به روابط خوب و صمیمی ایران و صربستان و همچنین امضای یادداشت تفاهم همکاری میان وزیران امور خارجه دو کشور، بر کوشش برای توسعه و تعمیق مناسبات در زمینه های مختلف، سیاسی، مالی و تجاری تاکید نمود.

فضای جدیدی برای تعاملات مالی ایران با دنیا ایجاد خواهد شد

حسن روحانی روز یکشنبه در ملاقات نیکلا سلاکوویچ وزیر امور خارجه صربستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه از وحدت ملی صربستان حمایت نموده است، ضرورت تقویت همکاری های بین المللی تهران و بلگراد را مورد تاکید قرار داد.

روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران معتقد به ضرورت حفظ صلح، ثبات و امنیت در منطقه بالکان و همزیستی مسالمت آمیز همه اقوام و نژادها است، گفت: مبارزه با تروریسم و برقراری صلح و ثبات و امنیت مستلزم همکاری و کوشش همه جانبه کشورها است.

رئیس جمهوری در این ملاقات با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران و صربستان، آمادگی کشورمان برای مشارکت و همکاری های علمی و تخصصی با صربستان را در زمینه مبارزه با کرونا، بیان کرد.

روحانی در این گفت وگو همچنین با اشاره به اعمال تحریم های غیرقانونی و جنگ مالی سه ساله آمریکا علیه ملت ایران، گفت: با تغیرات ایجاد شده در عرصه بین المللی و ابراز تمایل دولت جدید آمریکا برای بازگشت به برجام، با لغو کامل تحریم های این کشور، فضای جدیدی برای همکاری ها و تعاملات مالی ایران با دنیا ایجاد خواهد شد و بهتر است کشورهای دوست برای استفاده از این فرصت کوشش نمایند.

وزیر امور خارجه صربستان نیز در این ملاقات با بیان اینکه کشورش همیشه بر روابط محبت آمیز با ایران مصمم بوده است، بر توسعه و تعمیق روابط و مناسبات دو کشور در زمینه های مورد علاقه تاکید نمود.

نیکلا سلاکوویج اضافه کرد: همیشه از برجام و اهداف صلح آمیز هسته ای ایران حمایت نموده و می کنیم و امیدواریم هرچه سریعتر مسائل مرتبط با این توافق بین المللی برطرف گردد.

وزیر امور خارجه صربستان همچنین با ابلاغ سلام های گرم رئیس جمهور کشورش به حسن روحانی، گفت: ایشان برای سفر به ایران بسیار مشتاق هستند و امیدوارند با فراهم شدن شرایط و بهبود شرایط بیماری کرونا، این سفر در نزدیک ترین زمان ممکن انجام گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1153

به "فضای جدیدی برای تعاملات مالی ایران با دنیا ایجاد خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای جدیدی برای تعاملات مالی ایران با دنیا ایجاد خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید