شروع بارش برف و باران در گیلان

به گزارش مجله جام جهان، مدیرکل هواشناسی گیلان از شروع بارش برف و باران از اواخر وقت امروز اطلاع داد و گفت: این سامانه بارشی که در جلگه نیز به شکل برف هست تا صبح آدینه از استان خارج می گردد.

شروع بارش برف و باران در گیلان

به گزارش فارس، محمد دادرس با اشاره به شرایط جوی گیلان اظهار کرد: بر اساس نقشه های پیش بینی امروز، به تدریج شدت فعالیت سامانه ناپایدار در استان افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه سامانه سرد و بارشی تا اواخر وقت پنجشنبه ادامه خواهد یافت، اضافه کرد: سپس به تدریج با فعالیت تقریباً یک روزه جبهه هوای سرد از شرق استان خارج می گردد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه هوای امروز استان به سبب تغییرات فشاری با وزش باد شدید در بعضی مناطق استان همراه بود، گفت: از اواخر وقت امروز چهارشنبه، بارندگی ها در سطح استان شدت پیدا می نماید و برف در ارتفاعات به تدریج شروع خواهد شد.

دادرس با اشاره به شرایط هوای استان برای فردا توضیح داد: در روز پنجشنبه به دلیل ریزش هوای سرد به منطقه، ضمن کاهش محسوس دما، بارش برف در ارتفاعات به دامنه ها می رسد و از بعدازظهر پنجشنبه در بعضی مناطق جلگه هم شاهد بارش مخلوط باران و برف خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بارش برف خفیف در جلگه و سفیدپوش شدن بعضی مناطق گیلان احتمال دارد، گفت: در مناطقی همچون رشت، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و شفت برف پیش بینی می گردد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه سامانه ناپایدار از غروب پنجشنبه به تدریج تضعیف شده و تا صبح آدینه از منطقه خارج می گردد، توضیح داد: مجدداً طی روز های شنبه و یکشنبه سامانه بارشی و سرد دیگری وارد استان خواهد شد که اطلاعات مربوط به آن طی روز های آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1031

به "شروع بارش برف و باران در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بارش برف و باران در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید