شروع خرید تضمینی دام عشایر در سراسر کشور از فردا

به گزارش مجله جام جهان، تهران (پانا) - رئیس سازمان امور عشایر ایران از شروع خرید تضمینی دام عشایر از روز دوشنبه 17 خرداد در سراسر کشور اطلاع داد.

شروع خرید تضمینی دام عشایر در سراسر کشور از فردا

به گزارش سازمان امور عشایر ایران، شاهپور علایی مقدم در سفر به خراسان جنوبی از شروع خرید تضمینی دام عشایر از روز دوشنبه 17 خرداد در سراسر کشور اطلاع داد و اضافه نمود: قیمت خرید تضمینی دام عشایر به صورت ترکیبی 45 هزار تومان و به ازای فروش هر کیلوگرم دام زنده به شرکت پشتیبانی امور دام، سه کیلوگرم جو یارانه ای نیز به عشایر داده می گردد.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی گروه یک خشکسالی و کمبود بارندگی در کشور است، گفت: تفاهم نامه ای با موضوع تأمین آب و علوفه دامی عشایر با استانداری خراسان جنوبی منعقد و ده میلیارد تومان از سوی سازمان و ده میلیارد تومان هم از سوی استانداری اختصاص داده گردد تا مسائل ناشی از اثرات خشکسالی در مناطق عشایری استان تا حدودی رفع گردد.

علایی مقدم هدف خود از سفر به خراسان جنوبی را ملاقات با عشایر و آنالیز شرایط خشکسالی در مناطق عشایری استان بیان کرد و اضافه نمود: تأمین علوفه، خرید تضمینی دام، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و ارائه خدماتی از قبیل راه سازی، سوخت رسانی و آبرسانی به عشایر لازم است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: جامعه عشایری بیشترین منفعت را برای کشور و کمترین هزینه را برای دولت دارند و برای توسعه پایدار و امنیت غذایی کشور کوشش می نمایند.

وی با اشاره به اهمیت تأمین برق برای چادرهای عشایری، گفت: هرچند برق رسانی به عشایر وظیفه سازمان امور عشایر نیست ولی به خاطر عمق محرومیتی که در مناطق عشایری در این رمینه وجود دارد تمام کوشش خود را برای تأمین برق در مناطق عشایری انجام می دهیم.

علایی مقدم با اشاره به فعالیت های صندوق های خرد زنان عشایری، تاکید نمود: حمایت از این صندوق ها باید افزایش یابد تا موجب اشتغال بیشتر زنان عشایری گردد و با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض بخشی از مسائل آنان مرتفع گردد.

رئیس سازمان امور عشایر اضافه نمود: تسهیلات اختصاصی به عشایر باید به وسیله تشکل ها و تعاونی های عشایری جذب و با برنامه ریزی و مدیریت و گردش صحیح برای عشایر مفید واقع گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1213

به "شروع خرید تضمینی دام عشایر در سراسر کشور از فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع خرید تضمینی دام عشایر در سراسر کشور از فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید