آمریکا یک تبعه کنیا را به طراحی حمله ای مشابه 11 سپتامبر متهم کرد

به گزارش مجله جام جهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دادستان‌های ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کردند که یک شبه نظامی متولد کنیا را به جرائم مرتبط با تروریسم از جمله توطئه برای هواپیماربایی با هدف اجرای حمله‌ای به سبک حمله یازدهم سپتامبر (2001) به اهدافی در خاک خود متهم کردند.

آمریکا یک تبعه کنیا را به طراحی حمله ای مشابه 11 سپتامبر متهم کرد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ ارزان از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

دادستان‌های فدرال در منهتن نیویورک و همچنین وزارت دادگستری ایالات متحده خاطرنشان کردند که چولو عبدی عبدالله سی ساله در ژوئیه 2019 در کشور فیلیپین دستگیر و روز سه شنبه به ایالات متحده منتقل شد تا برای شش اتهام فدرال مرتبط با تروریسم محاکمه گردد.

به گفته دادستان‌های آمریکا، این تبعه کنیا به نیابت از گروه تروریستی الشباب- مستقر در سومالی- قصد انجام این حمله تروریستی ادعایی را داشت.

وزارت دادگستری ایالات متحده همچنین خاطرنشان کرد عبدالله در سال 2016 به فیلیپین سفر می‌کند تا برای انجام یک حمله احتمالی به سبک حمله یازدهم سپتامبر در یک مدرسه خلبانی آموزش ببیند.

دادستان‌های آمریکا می‌گویند که این شبه نظامی کنیایی طبق دستور فرمانده ارشد الشباب فعالیت می‌کرد؛ فردی که پیش‌تر یک حمله تروریستی به هتلی در نایروبی، پایتخت کنیا را طراحی نموده بود که در آن بیش از 20 تن کشته شدند.

دادستان‌های آمریکا خاطرنشان کردند که عبدی عبدالله در فاصله سال‌های 2017 تا 2019 با شرکت در کلاس‌های آموزش خلبانی و گذراندن موفقیت آمیز آزمون‌های مربوطه، مدرک خلبانی خود را اخذ کرد و همزمان در خصوص شیوه‌های هواپیماربایی از جمله ورود به کابین خلبان تحقیق می‌کند. این شبه نظامی کنیایی همچنین در خصوص بلندترین ساختمان در یک شهر آمریکا و چگونگی اخذ ویزا این کشور به کسب اطلاعات می‌پردازد.

لازم به ذکر است که عبدی عبدالله در صورت گناهکار شناخته شدن در دادگاه، حداقل به 20 سال زندان و حداکثر به حبس ابد محکوم می‌گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 866

به "آمریکا یک تبعه کنیا را به طراحی حمله ای مشابه 11 سپتامبر متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا یک تبعه کنیا را به طراحی حمله ای مشابه 11 سپتامبر متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید