اختصاص وام خرید 12 درصد به 23 میلیون خانوار یارانه بگیر

به گزارش مجله جام جهان، به گزارش تجارت نیوز، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی امروز در صفحه اینستاگرامی خود درباره برنامه های حمایتی نظام بانکی برای کنترل اثرات مالی گسترش ویروس کرونا، نوشت: نکاتی را در مورد برنامه های حمایتی نظام بانکی، برای کنترل اثرات مالی گسترش ویروس کرونا، لازم می دانم بیان کنم.

اختصاص وام خرید 12 درصد به 23 میلیون خانوار یارانه بگیر

وی عنوان نموده، منتهای خواسته و آرزوی دولت و بانک مرکزی، ارائه یاری های بیشتر، در سطح وسیع تر و بلاعوض است، ولیکن همانگونه که مردم شریف می دانند، تحریم های ناجوانمردانه آمریکا به همراه کاهش قیمت نفت، هزینه های مقابله با ویروس کرونا و آثار درآمدی آن، امکانات داخل و خارج از بودجه دولت را بشدت در تنگنا قرار داده است.

همتی ادامه داده، با این حال، برای یاری به برطرف نیازهای اولیه بخش بزرگی از مردم که دچار آسیب شده اند، سیستم بانکی می بایست به سرعت تسهیلاتی به اقشار یارانه بگیر اختصاص می داد. لذا، 4میلیون خانوار کم درآمد بین 1 تا 2 میلیون تومان وام قرض الحسنه 4درصد دریافت خواهند کرد و مابه التفاوت آن تا 12 درصد را دولت می پردازد.

وی اظهار نموده، به علاوه بیش از 23 میلیون خانوار یارانه بگیر نیز، وام خرید با نرخ 12 درصد دریافت می نمایند. نرخ 12 درصدی کارمزد این وام ها، تنها با یاری بانک مرکزی و تعدیل نرخ های ذخیره قانونی میسر شده و کاهش بیش از این در نرخ کارمزد، با توجه به سایر تکالیف بانک ها، امکان نداشت.

رئیس کل بانک مرکزی افزوده، علاوه بر 23 هزار میلیارد تومان وام به یارانه بگیران، بانک ها به یاری بانک مرکزی، 52 هزار میلیارد تومان (از کل 75 هزار میلیارد تومان) به بنگاه ها و مشاغل آسیب دیده نیز با همان نرخ 12 درصد وام می دهند. با توجه به تعویق سه ماهه اقساط، و مطالبات جاری بانک ها و مسائل ترازنامه ای آنها، این کوشش بسیار درخور توجه است.

وی بیان نموده، این اقدامات همزمان، به دنبال پایدار کردن و حفظ زنجیره فراوری و عرضه و تقویت قدرت خرید اقشار آسیب دیده اقتصاد است. بانک مرکزی، تمامی کوشش خود را نموده و خواهد نمود تا اقتصاد کشور با کمترین آسیب از این گذرگاه عبور کند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 467

به "اختصاص وام خرید 12 درصد به 23 میلیون خانوار یارانه بگیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص وام خرید 12 درصد به 23 میلیون خانوار یارانه بگیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید