از ظرفیت و طول عمر باتری سری آیفون 14 چه می دانیم؟

به گزارش مجله جام جهان، تا به امروز در رابطه با مشخصات سری آیفون 14 اطلاعات زیادی منتشر شده اما کمتر راجع به ظرفیت و طول عمر باتری این گوشی ها شنیده ایم.

از ظرفیت و طول عمر باتری سری آیفون 14 چه می دانیم؟

از زمانی که شایعات پیرامون سری آیفون 14 شکل گرفته تا به امروز، اطلاعات زیادی راجع به مدل های مختلف، میزان نمایشگر، قدرت پردازشی و دوربین آن ها منتشر شده اما در کمتر خبری شاهد انتشار جزئیاتی پیرامون باتری آن ها بوده ایم. تنها اطلاعاتی که در این زمینه داریم محدود می گردد به یک خبر که در آن به افزایش ظرفیت باتری تمام مدل ها جز آیفون 14 پرو اشاره شده است.

ظرفیت و طول عمر باتری یک محصول، مولفه ای کلیدی است. تمام قابلیت ها از اتصال 5G گرفته تا کیفیت نمایشگر و قدرت سخت افزاری، بدون بهره مندی از یک باتری مناسب، نمی توانند تجربه لذت بخشی در اختیار کاربران قرار دهند. در نتیجه شرکت ها هر سال کوشش می نمایند در این بخش، محصولات خود را بهتر از سال گذشته طراحی نمایند.

یکی از این شرکت ها اپل است. شرکتی که بالاخره بعد از سال ها عملکردی میانه یا حتی ضعیف در این زمینه، اکنون گوشی هایش، خصوصا مدل های پرو مکس به لطف بهینه سازی نرم افزاری عالی و تراشه های بسیار کم مصرف توانسته اند عملکرد بسیار خوبی در نگه داری شارژ از خود به نمایش بگذارند. برای مثال سری آیفون 13 نه تنها در مقایسه با نسل قبلی خود، هم از لحاظ ظرفیت باتری و هم نگه داری شارژ بهتر شده اند بلکه در مقایسه با سایر گوشی های بازار هم عملکرد فوق العاده ای دارند.

طبق خبرها و شایعات، به نظر می رسد اپل میخواهد باز هم ظرفیت باتری گوشی هایش را در مقایسه با نسل قبل افزایش دهد. اما گفته می گردد مدل پرو مکس شامل این ارتقا نخواهد بود تا در نتیجه علاقه مندان به این محصول به مصرف بهینه تراشه A16 امیدوار باشند. هرچند یک سری از افشاگران معتقدند تغییر خیلی چشمگیری را در ظرفیت باتری آیفون های نو شاهد نخواهیم بود. البته مدل مینی سال جاری حذف خواهد شد و جای آن را یک محصول با نمایشگر بسیار بزرگ تر با نام آیفون 14 پلاس/مکس خواهد گرفت که قطعا باتری بسیار پرظرفیت تری هم خواهد داشت.

ظرفیت و طول عمر باتری سری آیفون 14

قبل از اینکه به خبرها و شایعات پیرامون این موضوع بپردازیم، بهتر است نگاهی داشته باشیم به سه مدل آیفون از سری 13 که قرار است در سری 14، جانشینی برای آن ها عرضه گردد. از آن جایی که سری آیفون 13 هیچ محصول استانداردی با نمایشگر بزرگ نداشته، در نتیجه آیفون 14 مکس/پلاس را نمی توان با معیار خاصی مقایسه کرد. تست باتری که در ادامه می بینید، در شرایطی انجام شده که نور گوشی ها روی 150 نیت قرار داشته و آنقدر با گوشی در حالت استفاده از نت همراه وب گردی انجام شده تا شارژ آن به سرانجام برسد.

نام گوشیآیفون 13آیفون 13 پروآیفون 13 پرو مکس
طول عمر باتری3227 میلی آمپر ساعت3095 میلی آمپر ساعت4352 میلی آمپر ساعت
دوام باتری10 ساعت و 33 دقیقه11 ساعت و 42 دقیقه12 ساعت و 16 دقیقه
بهبود در مقایسه با نسل قبل2 ساعت و 8 دقیقه2 ساعت و 36 دقیقه1 ساعت و 23 دقیقه

به خاطر داشته باشید ظرفیت باتری آیفون های سری 13 با توجه به کالبدشکافی آن ها معین شده چون اپل معمولا ظرفیت آن ها را در مراسم معارفه یا بعد از آن اعلام نمی نماید. همانطور که مشاهده می کنید، عملکرد آیفون های سری 13 واقعا در مقایسه با قبل بهتر بوده و حتی از میانه امتیاز گوشی ها (10 ساعت) هم گذر نموده است.

اگرچه اطلاعات دقیقی درباره باتری آیفون های مورد انتظار اپل منتشر نشده اما با توجه به گفته های موثق ترین افشاگران حوزه فناوری نظیر DuanRui و ShrimpApplePro، ظرفیت باتری این گوشی ها قرار است به توضیح زیر باشد:

  • آیفون 14: 3279 میلی آمپر ساعت
  • آیفون 14 مکس: 4325 میلی آمپر ساعت
  • آیفون 14 پرو: 3200 میلی آمپر ساعت
  • آیفون 14 پرو مکس: 4323 میلی آمپر ساعت

اگرچه افشاگران یادشده کارنامه خوبی در انتشار اطلاعات درست پیرامون محصولات مختلف دارند اما با این حال پیشنهاد می گردد این خبر را در حد یک شایعه در نظر بگیرید. اما فرض می کنیم این اطلاعات درست هستند؛ همانطور که مشاهده می کنید، اپل بار دیگر می خواهد برای آیفون 14 پرو باتری کوچک تری از آیفون 14 در نظر بگیرد، در حالی که هر دو گوشی میزان مشابهی هم دارند. این موضوع را در سری آیفون 13 هم شاهد هستیم.

طبق این اطلاعات، هم آیفون 14 و هم 14 پرو در مقایسه با نسل قبل خود بهبود اندکی در ظرفیت باتری خواهند داشت (به ترتیب 1٪ و 3٪). این در حالی است که آیفون 14 پرو مکس در مقایسه با قبل، افتی 1 درصدی از این حیث خواهد داشت. آیفون 14 مکس/پلاس هم که هیچ مدلی از نسل قبل ندارد، قرار است بزرگ ترین باتری را در مقایسه با سایر گوشی های این سری داشته باشد. اما با این حال میزان آن کمتر از ظرفیت باتری است که برای آیفون 13 پرو مکس در نظر گرفته شده است.

اما دوام باتری به چیزی بیشتر از ظرفیت آن وابسته است. مدیریت توان مصرفی و بهینه سازی نرم افزاری، دو مقوله ای هستند که اگر کنترل شوند، یک گوشی با باتری میانه هم می تواند عملکرد درخشانی در نگه داری شارژ از خود به نمایش بگذارد. دو مدل پرو و پرو مکس از سری آیفون 14 این شانس را دارند که با بهره مندی از تراشه نو A16 که گفته می گردد بهینه تر از نسل قبل هم خواهد بود، در نگه داری شارژ عملکرد بهتری در مقایسه با آیفون 13 پرو و پرو مکس که همین حالا هم عالی هستند از خود به نمایش بگذارند.

برای دو مدل استاندارد و مکس/پلاس از تراشه A15 استفاده خواهد شد؛ همان تراشه ای که در آیفون 13 پرو و پرو مکس بکار گرفته شده است. در نتیجه با توجه به ظرفیت باتری آیفون 14 مکس، انتظار می رود عملکرد آن در نگه داری شارژ عالی باشد. برای آیفون 14 اما نمی توان پیش بینی خاصی کرد. این گوشی اگرچه طول عمر بیشتری از نسل قبل دارد اما باز هم از همان تراشه قدیمی بهره می برد و باید دید در آنالیز ها چگونه ظاهر می گردد.

سرعت شارژ آیفون 14

شایعات حاکی از آن است که اپل می خواهد برای دو مدل پرو از پرچم داران مورد انتظار خود، شارژر 30 واتی در نظر بگیرد. البته که این شارژر درون جعبه قرار ندارد اما اگر گوشی از آن پشتیبانی کند، یعنی می گردد آن را با سرعت به مراتب بیشتری در مقایسه با چیزی که اکنون شاهد هستیم شارژ کرد.

با شارژر 20 واتی کنونی اپل، کاربران آیفون 13 پرو و پرو مکس می توانند شارژ گوشی را در مدت تقریبا نیم ساعت از 0 به 50٪ برسانند. با شارژر 30 واتی، نمی دانیم سرعت شارژ تا چه میزان ای ارتقا پیدا می نماید اما انتظار می رود در مدت کمتر از 30 دقیقه، شارژ گوشی به 50٪ برسد.

توجه داشته باشید شارژر 30 واتی فقط قرار است برای مدل های پرو و پرو مکس در نظر گرفته گردد و نه دو مدل استاندارد و مکس/پلاس. این گوشی ها به احتمال بسیار زیاد با پشتیبانی از همان شارژر 20 واتی در دسترس قرار خواهند گرفت. بعلاوه به نظر می رسد اپل برای این نسل، همان پورت لایتنینگ را در نظر گرفته و نه USB-C ولی این پورت به لطف قانون نو اتحادیه اروپا احتمالا در آیفون های سال آینده قرار داده خواهد شد.

نتیجه

به طور کلی، به نظر می رسد خریداران سری آیفون 14 نباید از لحاظ طول عمر باتری نگرانی خاصی داشته باشند. سری آیفون 13 نشان داده اپل اصلا قصد ندارد از این پس در این بخش ضعیف ظاهر گردد. بنابراین احتمالا شاهد گوشی هایی خواهیم بود که به لطف بهینه سازی عالی نرم افزاری و تراشه ای کم مصرف، طول عمر بالای باتری یکی از نقاط قوت آن ها به حساب خواهد آمد.

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1674

به "از ظرفیت و طول عمر باتری سری آیفون 14 چه می دانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ظرفیت و طول عمر باتری سری آیفون 14 چه می دانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید