تور ارزان هند: اشیای موزه ملی در دهلی نو به نمایش در می آید

به گزارش مجله جام جهان، اشیای موزه ملی ایران همزمان با همایش نمایشگاهی آتش جاوید به همت پارسیان هند در دهلی نو که از آن به عنوان بزرگترین برنامه یک سده گذشته پارسیان یاد می گردد به نمایش در می آید.

تور ارزان هند: اشیای موزه ملی در دهلی نو به نمایش در می آید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

داریوش اکبرزاده زبان شناس و عضو هیأت علمی پژوهشگاه با اعلام این خبر که اشیای موزه ملی ایران در دهلی نو به نمایش در می آید، گفت:

آثار مهم موزه ای از موزه ملی ایران و موزه های بریتانیا و آرمیتاژ روسیه در دو نمایشگاه مجزا در موزه ملی دهلی و در مرکز هنری ایندیرا گاندی به نمایش در خواهد آمد .

به گفته او در حاشیه این همایش که روز شنبه آینده و طی مراسمی گشایش می یابد نمایشگاهی با همکاری دانشگاه های بزرگی چون دانشگاه کمبریج ، لندن و بعضی دانشگاه های آمریکا همانند کالیفرنیا برگزار می گردد . همزمان و جدا از دو نمایشگاه یاد شده یک همایش نیز در مورد زرتشتیان برگزار می گردد که شماری از دانشمندان شناخته شده دنیا همانند سیمس ویلیامز استاد مطالعات مشرق زمین و افریقا، دانشگاه لندن که بر روی زبان های سعدی و بلخی مطالعه می نماید درآن سخنرانی خواهند کرد .

اکبر زاده که در برگزاری همایش یاد شده همکاری دارد با بیان اینکه تنها مقاله ایرانی به وسیله وی در این همایش ارایه خواهد شد توضیح داد که چندین کاتالوگ از همایش و نمایشگاه نیز هم زمان با افتتاح رونمایی خواهد شد.

او با اشاره به نمایش چند شیء موزه ای متعلق به زرتشتیان ایران در این نمایشگاه گفت:

از دیگر برنامه های این همایش می توان به نمایشگاه عکس های نوروز شاهنامه خوانی و برگزاری موسیقی سنتی ایرانی اشاره نمود.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1512

به "تور ارزان هند: اشیای موزه ملی در دهلی نو به نمایش در می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هند: اشیای موزه ملی در دهلی نو به نمایش در می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید