تور هند: معروف ترین شهرهای هند کدام هستند!

به گزارش مجله جام جهان، معرفی شهرهای معروف در هند

کشور هند، کشوری که به 72 ملت معروف است. هند هفتمین کشور بزرگ دنیا است و بعلاوه جزء کشورهایی واقع شده است که از فرهنگ غنی بهره می برد. شهرهای معروف هند از دیرباز تا به امروز هر گردشگری را وسوسه می سازد تا به بازدید آن برود. همانطور که گفتیم کشور هند معروف به 72 ملت است، علت این معروفیت هم این است که بیش از یک میلیار نفر در این کشور در حال زندگی هستند و به دو هزار قوم تقسیم می گردد چیزی حدود 200 زبان مختلف در کشور هند به طور رسمی بین مردم رواج دارد. در این پست می خواهیم شهرهای معروف هند را بشناسیم؛ با ما همراه باشید.

تور هند: معروف ترین شهرهای هند کدام هستند!

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

دهلی نو (New Delhi)

مرکز کشو هند، شهری پر سر و صدا و پرهیجان که مانند قلپ تپنده این کشور می ماند، نام این شهر دهلی است. دهلی به عنوان دومین شهر واقع در شمال کشور هند می باشد که جمعیتی بالغ بر 20 میلیون نفر دارد. در این شهر امکان ندارد که شما حوصله یتان سر برود زیرا اگر کاری هم نداشته باشید مجموعه ای از رنگ ها و رایحه ها در این شهر باعث می شود شما فکر کنید در یک جعبه مداد رنگی که 72 رنگ دارد قرار گرفته اید. وقتی وارد شهر دهلی می شوید مطمعنا نباید شلوغی و هرج و مرج برایتان نکته عجیبی باشد چون تمام این ها جزئی از المان های تعیین این شهر است. اگر زمانی دلتان خواست که زندگی در رنگارنگ ترین شهر را تجربه کنید می توانید با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود از خبرنگاران می توانید به این کشور زیبا سفر کنید و از جاذبه های این کشور همانند روستای رنگین کمان که گویی فارغ از این دنیا و هیاهویش است بروید.

اگر کمی درباره تاریخ این شهر بخواهیم بگوییم به این صورت است که پیشینه تاریخی شهر دهلی به سال ها پیش از حکومت انگلیسی ها بر هند بر می شود. در ابتدا این شهر تحت تسخیر مغول ها بود، سپس به دست حکومت های مختلف از جمله ازبک ها، تیمور لنگ و انگلیسی ها تسخیر شد. اما با توجه به چنین تاریخ پر و فراز و نشیبی همچنان در میان بلوارها، پل های هوایی و قلعه های باستانی در این شهر شکوه و عظمت خاصی وجود دارد. دهلی همیشه یکی از شهرهای معروف هند به شمار می رفته است.

جاذبه های گردشگری در شهر دهلی

قلعه سرخ

این قلعه مقام اول جاذبه های گردشگری دهلی را در اختیار دارد و به نام لال قلعه (Lal Qila) هم شناخته می شود. لال قلعه از ماسه سنگ های سرخ رنگ ساخته شده و شاه جلال در اواسط قرن هفدهم میلادی دستور ساخت بنا را داده است. اگر با دقت به دروازه لاهور این قلعه نگاه کنید آثار گلوله های شلیک شده در جنگ اول استقلال هند در برابر بریتانیا را مشاهده می کنید.

گاندی اسمیریتی (Gandhi Smriti)

می توانید با رفتن به محلی که گاندی در 30 ژانویه 1948 ترور شد به او ادای احترام کنید. در این موزه که در اصل یک خانه بوده لوازم شخصی گاندی مثل عصا و عینک او به نمایش گذاشته شده اند.

مسجد جامع

گفته می شود که این مسجد بزرگترین مسجد هند است و حیاط مرکزی آن گنجایش 25000 عبادت گزار را دارد. این مکان مقدس از سنگ مرمر سفید و ماسه سنگ قرمز ساخته شده و بیش از 5000 کارگر در ساخت آن نقش داشتند. این مسجد که در یکی از شهرهای معروف هند قرار گرفته است جزء پربازدیدترین جاذبه های گردشگری در شهر دهلی است.

آرامگاه همایون

طبق گفته ها این آرامگاه الهام بخش ساخت تاج محل بوده است. این کاخ که به سبک معماری ایرانی ساخته شده آخرین استراحتگاه همایون، فرمانروای مغول بوده و در سال 1572 میلادی ساخته شده است.

گوا (Goa)

همین که وارد شهر گوا می شوید، فضای متفاوت حاکم بر آن فکر شما را به سمت کشورهای اروپایی می برد. دلیل آن هم 450 سال حکومت پرتغالی ها بر این منطقه بوده است. معماری تمام خانه ها در شهر و روستاهای این شهر دارای تحت تاثیر فرهنگ پرتغالی ها بوه است. به طور کلی به شهر گوا ویترین گردشگری در کشور هند می گویند، زیرا یکی از زیباترین و پاکیزه ترین شهرهای هند بوده و دارای طبیعت سرسبز در کنار رودهای فراخ با کشتزارهای برنج، نخل های فراوان و دیگر درختان گرمسیر که باعث ایجاد جلوه خاصی در شهر گوا شده اند. این نکته را هم باید بدانید که 9 اثر تاریخی در این شهر در لیست آثار یونسکو به ثبت رسیده است. دیگر جاذبه های گردشگری در این شهر طبیعت به شدت سبز، نخل های سربرافراشته و زیبا، سواحلی آرام با مراکز تفریحی و امکانات مطلوب آن است که با هزینه نسبتا کم از مهم ترین عواملیست که گردشکران را تشویق می نماید به این منطقه سفر نمایند. غذاهای گوا بسیار معروف هستند و مخلوطی از غذاهای پرتغالی، جنوب هند و عربی اما به سبب حضور همیشگی گردشگران، غذاهای متنوعی در همه جای شهر در دسترس است. گوا یکی از معدود مکان های هند است که اغلب رستوران های آن گوشت گاو هم سرو می نمایند. تمامی از موارد باعث شده اند که گوا یکی از شهرهای معروف هند باشد.

جاذبه های تماشای در شهر گوا

آبشارهای Dudhsagar

آبشاری در شهر گوا وجود دارد که چهار شاخه می باشد و بر روی رودخانه Mandovi قرار گرفته است. Dudhsagar به عنوان یکی از بلندترین آبشارهای گوا شناخته شده است و حدود 310 متر ارتفاع دارد و عرض آن 30 متر است.

گوا قدیم (Old Goa)

بخشی از شهر گوا که در ناحیه شاقتصادی واقع است و بناهای آن مربوط به دوران قرن پانزدهم می باشند. این قسمت بیشتر مورد تصرف پرتغالی ها بوده و دارای سبک وسیاق پرتغالی است. این منطقه جزء آثاری است که در لیست میراث یونسکو ثبت شده است. در این بخش کلیساها و بناهای تاریخی زیادی از آن موقع ها به جای مانده است که از معروف ترین آنها می توان به Basilica of Bom Jesus و یا Se Catherdral اشاره نمود.

ساحل آگوندا (Agonda)

برای رفتن به این ریزورت فوق العاده باید از هواپیمای دریایی یا همان Seaplane استفاده نمایید. نکته متمایز و خاص این ریزورت، ویلای های بی نظیر آن می باشند که دارای استخر و جکوزی و چشم انداز فوق العاده هستند. طبقات شیشه ایی این هتل نیز زبان زد عام و خاص می باشد. و بعلاوه این هتل نیز مانند بسیاری دیگر از هتل های مالدیو انواع تفریحات آبی و دریایی را بری میهمانان خود تدارک دیده است.

مراکز خرید در گوا

فروشگاه آکرون آرکید (Acron Arcade)

این فروشگاه مناسب افرادی است که به کیفیت و جنس کالایی که می خرند اهمیت می دهند. از همین رو می توانید در این فروشگاه ها انواع لباس ها با مارک های معروف و قیمت مناسب را تهیه بنمایید. بیشتر گردشگر های تور هند برای خرید سوغاتی به این فروشگاه می فرایند و خرید می نمایند.

بازار ماپوسا گوا (mapusa market goa)

یکی از مقرون به صرفه ترین مراکز خرید گوا در شمال شهر گوا و در خیابان وزوز واقع است. بازار ماپوسا یکی از مراکز هرید سنتی این شهر محسوب می شود. که می توانید در این بازار اجناسی از قبیل ماهی، ادویه، ترشی جات، گلدان های سفالی رنگارنگ، زیورآلات و عتیقه جات مورد علاقه خود را تهیه کنید.

شهر حیدر آباد

یکی دیگر از شهرهای معروف هند شهر حیدرآباد است، که جزء مراکز فرهنگی این کشور به شمار می رود. این شهر برای کسانی که می خواهند ادامه تحصیل دهند فوق العاده است. شهر حیدرآباد ترکیبی از بازارچه ها، موسیقی و معماری خیرنماینده است، بعلاوه مرکز اصلی بیوتکنولوژی و پژوهش های دارویی در کشور هند است. گردشگران هنگام سفر به این شهر می توانند سنت و مدرنیته را در یک جا باهم ببینند.

جاذبه های گردشگری در شهر حیدرآباد

موزه سالار جنگ (Salar Jung Museum)

سومین موزه کشور هند در شهر حیدربابا واقع شده است. این شهر دارای اشیاء قدیمی که از سراسر دنیا جمع آوری نموده است، می باشد. هنگام ورود به این موزه می توانید نمادی از تمدن های گوناگون را در این دنیا مشاهده نمایید.

هفت گنبدان قطب شاهی (Qutb Shahi Tombs)

مجموعه ای است که شامل بسیاری از آثار تاریخی هند می شود. از جمله بناهایی که می توانید در این مکان مشاهده کنید مساجد، مقابر، حمام و آرامگاه های بعضی از پادشاهان سلسله قطب شاهی است.

قصر چهار محله (Chowmahalla Palace)

مجموعه شامل چهار قصر در کنار یکدیگر می شود و به اصطلاح به آن (چو محله) می گویند. این مجموعه تاریخی یکی از زیباترین بناهای شهر حیدرآباد است.

شهر بمبئی

یکی از مهمترین شهرهای کشور هند بمبئی نام دارد. که در ایالات ماهاراشتر واقع شده است. در زبان هندی بمبئی به معنای ساحل خوب است. این نام را استعماراگران پرتغالی بر روی آن گذاشتند. شهر بمبئی بزرگترین بندر کشور هند است. این شهر در واقع مرکز بانکداری، تجارت، مبادلات اقتصادی، بازرگانی و صنعت کشتی سازی هند به شمار می رود. همین دلایل است که بمبئی را به عنوان یکی از شهرهای معروف هند قلمداد نموده است.

جاذبه های گردشگری در شهر بمبئی

دروازه هند

معروف ترین و شناخته شده ترین بناری تاریخی در شهر بمبئی به نام دروازه هند است. هنگامی که با قایق به این شهر نزدیک می شوید تنهای چیزی که می توانید مشاهده کنید، دروازه هند است. دروازه هند در کنار اسکله ای در Colaba و روبه روی کاخ تاج قرار گرفته است.

غارهای الفنتا

در جزیره الفتنا در یکی از شهرهای معروف هند که شهر بمبئیباشد، غارهای شبکه ای بر روی سنگ ها حجاری شده است که مربوط به قرن های پنجم و هشتم میلادی می شوند. این غارها محل عبادت هندی ها بوده است. که به دلیل تصرف کشور به دست پرتغالی ها سال ها مورد بی توجهی مردم کشور هند قرار گفته بود اما در سال 1970 بازسازی شد و اکنون جزء جاذبه های گردشگری کشور هند است.

شهر کلکته

از دیگر شهرهای معروف هند، می توان به کلکته که زمانی مرکز این کشور به شمار می رفته اشاره نمود. از سال 2001 نام این شهر به کولکاتا تغییر کرد. اگر قصد سفر به این شهر هند را نمودید می توانید از تماشای های فریبنده و رستوران های شلوغ با غذاهای خوش طعم هندی استفاده کنید. این شهر دارای آب و هوای گرم و مرطوبی می باشد و نکته جالبش این است که زمستان در این شهر یک ماه و نیم بیشتر طول نمی کشد. دمای هوای در شهر کلکته کمتر از 10 درجه سانتی گراد است.

جاذبه های تماشای در شهر کلکته

کاخ ویکتوریا

این بنای تاریخی به سبک معماری ایتالیایی ها ساخته شده است. کاخ ویکتوریا در خیابان جورج گیت واقع شده است. اگر به این شهر رفتید هرگز تماشا کاخ ویکتوریا را از دست ندهید. این کاخ در یکی از شهرهای معروف هند به نام کلکته واقع می باشد.

صنایع دستی

شهر کلکته یکی از مهمترین مراکز صنایع دستی در کشور هند می باشد. لوازمی از جنس چرم و چوب با کنده کاری های منحصر بفرد آماده فروش هستند. اگر به این شهر رفتید مراکز خریدی مثل متروپولیس یا متروپلازا می توانند برترین مکان برای خرید صنایع دستی از شهر کلکته به منظور سوغاتی باشند.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1519

به "تور هند: معروف ترین شهرهای هند کدام هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: معروف ترین شهرهای هند کدام هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید