افراد فاقد خودرو با سهمیه بنزین خود چه کنند؟

به گزارش مجله جام جهان، در میان همه طر ح هایی که برای ساماندهی شرایط عرضه سهمیه و یارانه بنزین مطرح شده، طرح اختصاص سهمیه به افراد به جای خودرو، از همه جدی تر و از نظر کارشناسان مجذوب کننده تر و به عدالت نزدیک تر بوده است.

افراد فاقد خودرو با سهمیه بنزین خود چه کنند؟

با اجرای طرح تازه توزیع یارانه بنزین، ذخیره بنزین که در کارت های سوخت وجود دارد، حفظ خواهد شد و در این مرحله سهمیه خودروهای عمومی تغییر نخواهد کرد.

در کیش طرح بنزین به صورت آزمایشی به اجرا گذاشته شده است. طبق این طرح ماهانه 30 هزار تومان برای هر فرد به عنوان سهمیه بنزین در نظر گرفته شده است. در این طرح به ازای هر نفر 20 لیتر واریز می شود. همچنین تمهیداتی دیده شده است تا در این طرح پایلوت خانواده هایی که تعداد نفراتشان کمتر از سقف 60 لیتر باشد، همان سهمیه 60 لیتر را دریافت کنند.

حسین شمسیان راد، سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، بیان نمود: امکان فروش سهمیه بنزین برای همه افراد تحت پوشش طرح وجود دارد؛ فارغ از اینکه خودرو داشته یا نداشته باشند.

سهمیه بنزین 20 لیتری در تمام کارت های بانکی سرپرست خانوار اعمال شده و کیشوندان می توانند با شماره گیری کد #39*4* از اندازه سهمیه خانوار خود مطلع شوند و برای رفع مسائل احتمالی با تلفن گویا با شماره 0764414 تماس بگیرند.

وقتی سهمیه به افراد داده می شود، باید این قابلیت وجود داشته باشد که افراد فاقد خودرو بتوانند سهمیه خود را به افراد دیگری واگذار کنند و این نیازمند سامانه مبادله است.

برای فروش این سهمیه افراد می توانند به این طریق عمل کنند: در ابتدا فرد باید وارد سامانه www.benzineman.ir شود. در صفحه اول سامانه 2 گزینه وجود دارد؛ یک گزینه مربوط به دریافت اپلیکیشن بنزین من و دیگری خرید و فروش و انتقال سهمیه بنزین است. افراد از هر دو طریق می توانند برای واگذاری سهمیه خود به فرد دیگر اقدام کنند.

در سامانه با استفاده از گزینه های اشاره شده سهمیه بنزین به هر کد ملی دیگر قابل انتقال است؛ یعنی افراد با وارد کردن کد ملی افراد دیگر می توانند مشخص کنند که سهمیه بنزینشان به چه کسی واگذار شود.

در صورتی که افراد فاقد خودرو به هر دلیلی از سهمیه بنزین استفاده نکنند، هزینه آن به صورت اتوماتیک به یکی از حساب های بانکی آنها واریز می شود.

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

تازهترین آگهی های خودرو
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1649

به "افراد فاقد خودرو با سهمیه بنزین خود چه کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد فاقد خودرو با سهمیه بنزین خود چه کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید