السیسی معین مصطفی الکاظمی برای نخست وزیری عراق را به صالح تبریک گفت

به گزارش مجله جام جهان، رئیس جمهور مصر در تماس تلفنی با همتای عراقی خود، روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای را آنالیز کرد.

السیسی معین مصطفی الکاظمی برای نخست وزیری عراق را به صالح تبریک گفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در تماس تلفنی با برهم صالح همتای عراقی خود به آنالیز روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای مشترک پرداخت.

بسام راضی سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت که السیسی در این تماس تلفنی مشخص مصطفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر مأمور تشکیل دولت را تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد.

السیسی همچنین بر حمایت مصر از امنیت و ثبات عراق، اهمیت ایفای نقش عربی عراق و تمایل برای همکاری مشترک به منظور تحقق منافع دو ملت برادر تأکید کرد.

طبق گزارش وبگاه الیوم السابع، صالح نیز روابط برادرانه و تاریخی بین مصر و عراق را ستود و علاقه مندی عراق برای همکاری دوجانبه را مورد تأکید قرار داد.

صالح همچنین از کوشش های مصر در حمایت از عراق در تمامی زمینه ها و ایفای نقش مهم قاهره در تقویت سازوکار اقدام مشترک عربی برای مقابله با بحران ها و چالش های کنونی منطقه قدردانی کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی به تبادل دیدگاه درباره پاره ای از مسائل عربی و منطقه ای دارای اهتمام مشترک، کوشش های مصر و عراق برای تقویت همکاری سه جانبه با اردن، اقدامات انجام شده برای مبارزه با پیآمدهای شیوع ویروس کرونا پرداخته و امکان تبادل تجربیات و اطلاعات بین سازمان های بهداشتی دو کشور در زمینه مقابله با این ویروس را آنالیز کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 497

به "السیسی معین مصطفی الکاظمی برای نخست وزیری عراق را به صالح تبریک گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "السیسی معین مصطفی الکاظمی برای نخست وزیری عراق را به صالح تبریک گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید