الگوهای نو پرواز و افزایش آلودگی صوتی هواپیماها

به گزارش مجله جام جهان، با کاهش قیمت های بلیط هواپیماها مسافران دلایل زیادی برای خوشحالی پیدا کرده اند. اما این مسئله در مورد آن دسته از افراد که در نزدیکی فرودگاه ها زندگی می کنند کمی فرق دارد و خیلی آنها را خوشحال نخواهد کرد. به علاوه که الگوی تازه پروازها که از طریق اداره هوانوردی فدرال (FAA) به عنوان بخشی از برنامه های نسل آینده آنها بنا نهاده شده است آلودگی صوتی بیشتری تولید کرده و این خبر خوبی نخواهد بود. با خبرنگاران همراه باشید تا جزئیات این مسئله را بررسی کنیم.

الگوهای نو پرواز و افزایش آلودگی صوتی هواپیماها

این برنامه برای کمک به نوین کردن کنترل ترافیک هوایی و سیستم های هوانوردی توسعه داده شد، مسئله ای که سبب کاهش قیمت بلیط ها شده است. با وجود این برنامه، هواپیماهای بیشتری می توانند در آسمان پرواز کنند، قیمت سوخت و انتشار کربن هم کاهش می یابد، اما با تمامی این مزایا تغییر در اصول سیستم GPS هوایی می تواند سبب ایجاد آلودگی صوتی بیشتری شود.

Pamela Whitley معاون مدیر این برنامه نو به روزنامه سیگنال گفته است:

برای داشتن شبکه GPS، ما از تکنولوژی رادار استفاده کردیم. با وسعت میدان دید رادار شما هر 8 تا 10 ثانیه به روزرسانی خواهید داشت؛ البته با توجه به نوع رادار. در این مدت 8 تا 10 ثانیه هواپیما از محل دقیق خود خبر ندارد.

این تغییرات به این معناست که هواپیماها می توانند بسیار نزدیک تر به هم پرواز کنند و الگوهای نو پرواز به وجود می آید که امکان پروازهای مستقیم بیشتری را فراهم می کند. اما همان شهرهایی که از افزایش پروازها لذت خواهند برد به همان نسبت هم با افزایش آلودگی صوتی در مراحل اولیه این برنامه روبرو خواهند شد.

بر طبق نظریه FAA، شکایاتی در قسمت هایی مثل فونیکس، آریزونا، شمال کالیفرنیا، واشنگتن دی سی، شیکاگو و بروکلین پدیدار خواهند شد.

از آنجایی که در 20 سال آینده تعداد پروازها دوبرابر خواهد شد و سروصدای ناشی از آنها نیز بدتر می شود، امید است که راه حلی برای بهبود این شرایط پیدا شود. در واقع نه تنها با ارزیابی مجدد الگوهای پرواز FAA، بلکه با طراحی موتورهای نو که بتوانند این آلودگی صوتی زیاد را کاهش دهند.

Charles Hobart، یکی از سخنگوهای یونایتد ایرلاینز به شیکاگو تریبون (Chicago Tribune) گفته است:

یکی از موثرترین راه ها برای کاهش سروصدا سرمایه گذاری روی هواپیماهای نوی است که کم سروصداتر هستند و سوخت کمتری هم مصرف می کنند.

برنامه مصرف کمتر انرژی، تولید کمتر گازهای گلخانه ای و سروصدای کمتر، برنامه ای است که FAA با برخی شرکت ها از جمله GE، هانیول (Honeywell) و بوئینگ دنبال می کند تا به وسیله آن بتواند سبب توسعه موتورهای کم صداتر، با مصرف سوخت کمتر شود. تغییراتی مانند استفاده از مواد سازنده سبک تر و تغییر جریان هوای موتور هم می توانند به کاهش صدا کمک کنند.

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1568

به "الگوهای نو پرواز و افزایش آلودگی صوتی هواپیماها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگوهای نو پرواز و افزایش آلودگی صوتی هواپیماها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید