اوضاع اقتصادی پولدارترین دانشگاه دنیا هم خراب است

به گزارش مجله جام جهان، خبرگزاری خبرنگاران- دانشگاه هاروارد با اعلام گزارشی، از کسری بودجه خود به دلیل پاندمی کووید-19 اطلاع داد.

اوضاع اقتصادی پولدارترین دانشگاه دنیا هم خراب است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از بوستون گلوب، دانشگاه هاروارد برای اولین بار پس از سال 2013 میلادی، کسری بودجه خود را گزارش داد.

این اقدام نشانه ای از میزان آسیب اقتصادی است که پاندمیکووید-19 به بدنه آموزش عالی وارد نموده است.

هاروارد در این گزارش گفت: سال اقتصادی که در ماه ژوئن به سرانجام رسید، با کسری بودجه 10 میلیون دلاری روبرو شد.

این میزان سال قبل 308 میلیون دلار بود. در سال 2018 میلادی نیز میزان کسری بودجه دانشگاه هاروارد 196 میلیون دلار بود.

همچنین دانشگاه هاروارد هشدار داد که انتظار دارد این کسری زیاد برای دومین سال متوالی ادامه یابد. مسئله ای که پولدارترین دانشگاه دنیا برای آخرین بار در دهه 1930 میلادی تجربه کرد.

این درحالی است که مسئولان دانشگاه هاروارد اطمینان ندارد ولی احتمالا مجبور به کاهش شدیدتر بودجه گردد.

دانشگاه هاروارد برای جبران شرایط به هزار و 600 کارمند واجد شرایط یک بسته بازنشستگی داوطلبانه پیش از موعد پیشنهاد داده است که 700 کارمند هم پذیرفته اند.

ریک استایسلوف بنیانگذار شرکت RPK Group، شرکت مشاوره اقتصادی مستقر در آناپولیس که با دانشگاه ها همکاری می نماید، گفت: حتی در مکانی مانند دانشگاه هاروارد هم این یک درد است. این پاندمی موسسات آموزشی بیشتری را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: بیشتر دانشگاه ها از یاری های فدرال برای یاری به شرایط به وجود آمده از پاندمی برخوردار می شوند. اما امسال شرایط سخت است و سال بعدی حتی سخت تر خواهد شد.

شاید کسری 10 میلیون دلاری در بودجه 5.4 میلیارد دلاری دانشگاه هاروارد اندک به نظر برسد، اما این وارونگی شدید برای یک دانشگاه بوده و در درجه اول ناشی از کاهش درآمد آن است.

دانشگاه های سراسر آمریکا در سال اقتصادی گذشته با ضررهای اقتصادی قابل توجهی روبه رو شدند و مجبور شدند برای جلوگیری از گسترش کروناویروس یادگیری از راه دور را انتخاب نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 811

به "اوضاع اقتصادی پولدارترین دانشگاه دنیا هم خراب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوضاع اقتصادی پولدارترین دانشگاه دنیا هم خراب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید