رشته های تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه ای مرکزی متناسب با صنایع به روز رسانی شده است

به گزارش مجله جام جهان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: رشته های واحد های این دانشگاه در سطح استان را به روز رسانی و رشته هایی را که بازار کار ندارند، حذف کردیم.

رشته های تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه ای مرکزی متناسب با صنایع به روز رسانی شده است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

مهرداد احمدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مرکزی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه تغییرات سال های تحصیلی مدارس باعث تغییر در جذب دانشجو در دانشگاه های فنی و حرفه ای شد، اظهار کرد: جمعیت دانشجویان دانشگاه های فنی و حرفه ای به صورت نرمال در استان مرکزی 5000 دانشجو است، اما اکنون حدود هزار و 300 دانشجوی دختر و 2 هزار دانشجوی پسر مشغول به تحصیل داریم.

احمدی با بیان اینکه دغدغه ما در دانشگاه فنی و حرفه ای استان مرکزی رفع نیاز صنایع این استان به نیروی متخصص است، ادامه داد: در یک تحقیق توانستیم تخصص های مورد نیاز صنایع را در سال های آینده شناسایی کنیم و براساس آن به تربیت دانشجو بپردازیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مرکزی ادامه داد: به همین دلیل رشته های واحد های این دانشگاه در سطح استان را به روز رسانی و رشته هایی را که بازار کار ندارند، حذف کردیم.

وی بیان کرد: در واحد پسران اراک 13 رشته کاردانی داریم و 9 رشته کارشناسی. البته امسال با موافقت وزارت علوم یک رشته دیگر به مقطع کارشناسی واحد پسران افزوده می شود و مجموع رشته های این واحد دانشگاهی ها ما به 23 می رسد.

احمدی گفت: در واحد دختران اراک تا سال 98 فقط هفت رشته داشتیم که اکنون دانشجویان دختر دانشگاه فنی و حرفه ای اراک در 10 رشته کاردانی و 4 رشته کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی با تأکید براینکه رشته هایی در این دانشگاه ارائه می شوند که بازارکار دارند، افزود: به عنوان مثال همه فارغ التحصیلان رشته طراحی دوخت در دانشگاه های ما، مشغول به کار و کارآفرین هستند. در رشته گرافیک، حسابداری و ... نیز شرایط فارغ التحصیلان دانشگاهی به همین صورت است.

احمدی گفت: در سند چشم انداز 1403 دانشگاه فنی و حرفه ای استان مرکزی، پیش بنیی ما افزایش تعداد رشته های دانشگاه ها بود که خوشبختانه در سال 1400 توانستیم به این چشم انداز دست یابیم.

وی بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در استان مرکزی جزو اولین دانشگاه های فنی و حرفه ای است که توانسته است مجوز تأسیس مرکز نوآوری و شکوفایی را دریافت کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: تعدادی از دانشجویان و استادان ما در هسته های فناور آغاز به کار کرده اند. هرچند شیوع کرونا باعث رکود در این هسته ها شد، اما به زودی و با رفع این شرایط، بار دیگر فناوری و نوآوری در این هسته ها از سر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه یک کارگاه در جوار خوابگاه دانشجویی راه اندازی کرده ایم، گفت: دانشجویانی که در خوابگاه ها اسکان دارند می توانند در این کارگاه ها مشغول به کار شوند و برای خود کسب درآمد کنند.

احمدی گفت: یک اقدام دیگر در دانشگاه ما این است که سعی می کنیم وسایل مورد نیاز برای آموزش را به کمک دانشجویان و استادان طراحی کنیم و بسازیم.

احمدی توضیح داد: با بودجه ای که برای ما اختصاص می یابد، تلاش می کنیم وسایلی که را خودمان نمی توانیم تولید کنیم، بخریم و بقیه کار را استادان و دانشجویان انجام می دهند. این اقدام کمک مالی بزرگی برای دانشگاه و هم آماده سازی دانشجویان برای طراحی و ساخت وسایل و ابزار های گوناگون است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1218

به "رشته های تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه ای مرکزی متناسب با صنایع به روز رسانی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته های تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه ای مرکزی متناسب با صنایع به روز رسانی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید