بازگشایی شهر اوز به روی گردشگران

به گزارش مجله جام جهان، گردشگری تفریحی یک صنعت مهم و سودآور محسوب می گردد. آمریکا با داشتن پارک ها، مراکز تفریحی و رفاهی همچون پارک های آبی، بدون تردید اولین کشور در زمینه ایجاد امکانات تفریحی برای تمام سنین جامعه است.

بازگشایی شهر اوز به روی گردشگران

هر ساله میلیون ها توریست برای بازدید از پارک ها راهی آمریکا می شوند. زمان هایی وجود دارد که در کل پارک های آمریکا ضرب المثل جای سوزن انداختن نیست تحقق می یابد. یکی از پارک های مورد توجه بچه ها و بزرگ سالان، پارک شهر اوز (Land of Oz) است که بر اساس داستان جادوگر شهر اوز در سال 1970 ساخته شد.

سال جاری قرار است برای بار دیگر درهای این مجموعه به روی بازدیدنمایندگان باز گردد تا مردم روی کاشی های زردرنگ شهر اوز قدم بردارند و خاطرات دوران کودکی خودشان را مرور نمایند و برای بچه ها خودشان از جادوگر شهر اوز داستان ها بگویند. پارک شهر اوز در کارولینای شاقتصادی قرار گرفته است.

شهر اوز واقع در کارولینا اولین پارک با مضمون جادوگر اوز در دنیا است که در سال 1968 اقدام به ساخت آن شد و دو سال بعد با هزینه پنج میلیون دلار که معادل سی و چهار میلیون دلار کنونی بود، افتتاح شد. محوطه 4 هکتاری شهر با چهل و چهار هزار آجر زردرنگ همچون آنچه در داستان گفته شده، پوشیده شده است. تنها وسیله حمل و نقل بالونی بود که مردم را از میان نمایشگاه ها جالب و دیدنی شهر اوز عبور می داد و در طرف دیگر کوه پیاده می کرد. متأسفانه پس از یک دهه فعالیت بنا بر مسائل اقتصادی و مدیریتی درهای شهر به روی مردم بسته شد. سال 1994 مسئولین وقت پارک، مجبور شدند که در سالگرد شهر اوز، درها را به روی مردم باز نمایند؛ اما تمامی سودی که در این مدت به دست آمده، همگی صرف تعمیر و بازسازی پارک شد.

حالا، ایده سالگرد شهر اوز تبدیل به رویدادهای ویژه دیگری شده که هرروز آدینه در ماه های ژوئن، سپتامبر و اکتبر قرار است که برگزار گردد. این پروژه توریستی با نام آدینه ای با دوروتی نام گذاری شده که به مهمانان اجازه می دهد همراه با یکی از اعضای شهر اوز که دوروتی نام داشت، جاده زردرنگ را بگردند و با شهر اوز بیشتر آشنا شوند. در پاییز برنامه ویژه دیگری به نام پاییز اوز برگزار می گردد که بیشتر شبیه به فستیوالی در شهر اوز خواهد بود.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1507

به "بازگشایی شهر اوز به روی گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی شهر اوز به روی گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید