با 4 کاربرد اصلی متریال سمنت برد در یک ساختمان آشنا شوید

به گزارش مجله جام جهان، متریال ها و مصالح پیش ساخته در سال های اخیر خود را به خوبی در صنعت ساخت و ساز نشان داده اند. استفاده از این متریال ها تنها به یک قسمت از ساختمان مربوط نمی گردد؛ بلکه به علت کاربردهای بسیاری که پانل های پیش ساخته دارند، می توان آن ها در هر بخشی از ساختمان استفاده کرد. البته این موضوع به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد که با توجه به نوع متریال تعیین می شوند. سمنت برد یکی از مصالح پیش ساخته است که در کارخانه با مسلح کردن سیمان فراوری می گردد.

با 4 کاربرد اصلی متریال سمنت برد در یک ساختمان آشنا شوید

سمنت برد در قسمت های متفاوتی از ساختمان کاربرد دارد که در این مقاله به صورت کامل به آن ها خواهیم پرداخت. محل استفاده از پنل های سمنت برد در یک بنا به ضخامت سمنت بردی بستگی دارد که فراوری می گردد.

  • سمنت برد به عنوان متریالی شناخته می گردد که معایب بسیار کمی دارد، اما اگر بخواهیم اجرای آن بدون نقص صورت بگیرد، حتما باید اجرای آن را به تیمی حرفه ای و با سابقه در این زمینه بسپاریم تا پس از اجرا هیچ مسئله ای نظیر سقوط پنل ها و … ساختمان را تهدید نکند.

مزایای سمنت برد

سمنت برد در اواخر قرن 19 میلادی برای اولین بار با مسلح کردن سیمان به وسیله آزبست فراوری شد و حتی با اثبات سرطان زا بودن آزبست تا چندین سال باز هم به همان روش فراوری شد. بعضی از مزایای سمنت برد که باعث شده است این متریال به متریال محبوبی تبدیل گردد، عبارت است از:

  • سبک بودن پنل های سمنت برد در عین حال مقاومت مکانیکی بالا (وزن کم این متریال باعث می گردد تا بار زیادی به سازه ساختمان وارد نگردد)
  • به دلیل مقاومت بالای این متریال در برابر رطوبت قابلیت اجرا در انواع منطقه ها شرجی را دارد.
  • سرعت بالای اجرای سمنت برد از دیگر مزایای این متریال است.
  • رنگ پذیری ورق های سمنت برد امکان استفاده از سمنت برد در طرح و رنگهای مختلف را فراهم نموده است.
  • این ورق های سیمانی در برابر نفوذ حشرات موذی مقاوم هستند و علاوه بر آن از مقاومت بالایی در برابر اشعه یو وی برخوردارند.
  • قیمت سمنت برد با توجه به مزایایی که دارد، کاملا مناسب است.

متریال های پیش ساخته بسیاری وجود دارند که می توانند سرعت اجرا را بالا ببرند، اما از بین تمامی این مصالح، سمنت برد توانسته است به واسطه مزایایی که به آن اشاره کردیم خود را به خوبی نشان دهد. در سال های اخیر، بسیار شاهد استفاده از سمنت برد در انواع قسمت های ساختمان با انواع کاربری ها هستیم. در ادامه به بعضی از کاربردهای سمنت برد اشاره خواهیم کرد، همراه ما باشید.

استفاده از سمنت برد در نما

یکی از موارد کاربرد فایبر سمنت برد، استفاده از این متریال در نمای ساختمان است. طرح های متنوعی از پنل های سمنت برد موجود هستند (مانند طرح آجر و طرح چوب). با استفاده از این پنل ها و رنگ آمیزی آن ها، می توان نمایی بسیار زیبا و مقاوم داشت. خصوصا در ساختمان های ویلایی استفاده از سمنت برد اسلایدینگ طرح چوب بسیار دیده می گردد. ورق های سمنت برد با ضخامت های مختلف فراوری می شوند، ضمانت سمنت بردی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد باید بین 10 تا 12 میلی متر باشد.

استفاده از سمنت برد در کف

زمانی که سمنت برد برای کف مورد استفاده قرار می گیرد نمی تواند به عنوان پوشش نهایی باشد و باید روی آن حتما به وسیله کفپوش دیگری مانند سرامیک یا پارکت پوشانده گردد. نصب سمنت برد بر روی کف بسیار مهم است و ضوابط خاص خود را دارد بنابراین باید به وسیله افراد حرفه ای اجرا گردد. ضخامت ورق های سمنت برد برای استفاده در کف باید بیشتر از 18 میلی متر باشد.

استفاده از سمنت برد در سقف کاذب

برای استفاده از سمنت برد در سقف های کاذب، از ورق هایی با ضخامت 4 تا 6 میلی متر استفاده می گردد. همانطور که اشاره کردیم یکی از مزیتهای سمنت برد، مقاومت بسیار بالای آن در برابر رطوبت است. به همین دلیل این متریال برترین انتخاب برای سقف های کاذب فضاهای مرطوب مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه است.

استفاده از سمنت برد در دیوار داخلی

انواع مختلف سمنت برد را می توان در دیوار داخلی و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار داد. ضخامت سمنت برد در دیوار داخلی نیز بین 10 تا 12 میلی متر است و بیشترین استفاده از آن را در قسمت دیوار راه پله، دیوار قسمتی از راهروها یا نشیمن می توان مشاهده کرد.

تهیه سمنت برد با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت

تهیه سمنت برد موضوع پیچیده ای نیست اما به دقت و توجه بالایی نیاز دارد، برای تهیه بالاترین کیفیت سمنت برد باید تحقیقات لازم را انجام دهید و سمنت بردی را انتخاب کنید که به برترین شکل فراوری شده است، از مقاومت کافی برخوردار است و هنگام حمل و نقل نمی شکند.

ما در نمادیزاین تهیه این متریال را به صورت مستقیم از کارخانه و برترین فراوری کنندگان سمنت برد انجام می دهید. حذف واسطه در این فرایند هزینه های تهیه این متریال را تا اندازه زیادی کاهش داده است. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان و سمپل به وبسایت ما به آدرس https://nama.design/ مراجعه کنید و به وسیله راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

برچسب ها : سمنت برد,نمای سمنت برد,کاربرد سمنت برد,نمادیزاین

منبع: اتاق
انتشار: 13 آذر 1401 بروزرسانی: 13 آذر 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1715

به "با 4 کاربرد اصلی متریال سمنت برد در یک ساختمان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 4 کاربرد اصلی متریال سمنت برد در یک ساختمان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید