تاسیس اولین اقامتگاه بوم گردی در شهرستان طبس

به گزارش مجله جام جهان، به گفته رسول بهبهانی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس 14 اقامتگاه بوم گردی در اینشهرستان تاسیس می گردد.

تاسیس اولین اقامتگاه بوم گردی در شهرستان طبس

رسول بهبهانی با اشاره به سیاست های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مبنی بر ایجاد و راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در سطح کشور، گفت:

در راستای توسعه و رونق صنعت توریسم شهرستان طبس ، تعداد پرونده مربوط به متقاضیان راه اندازی این اقامتگاه ها از روستاهای پیرحاجات، حلوان، اصفهک، ازمیغان و کردآباد جهت صدور موافقت اصولی به اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی ارسال شد.

وی در ادامه به موقعیت مناسب شهرستان طبس اشاره نمود و گفت:

خوشبختانه موقعیت شهرستان به لحاظ قرار دریافت در کویر و محل رفت وآمد جنوب به شمال کشور و مشهدالرضا (ع)، برخورداری از وجود بارگاه منور حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) برادر هشتمین پیشوای شیعیان دنیا، وجود 7 روستای هدف گردشگری، 2 منطقه نمونه گردشگری، کویر بکر، تپه ماهورها با ارتفاع زیاد، زیر ساخت های ریلی و هوایی و برخورداری از میلیون ها زائر، مسافر و گردشگر داخلی و خارجی بصورت سالیانه، موجب شد بیشترین متقاضی راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی مربوط به شهرستان طبس باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس توضیح داد:

از 17 پرونده ارسالی از سطح استان، 14 پرونده مربوط به این شهرستان بود که از این میان تعداد 5 اقامتگاه در روستاهای حلوان، اصفهک و کردآباد دارای پیشرفت قابل ملاحظه ای بوده و انشاالله ظرف چند ماه آینده شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

بهبهانی مهمترین مزایای راه اندازی این اقامتگاه ها در روستاها را افزایش اقامت توریست و گردشگر در نزدیکی آثار تاریخی و طبیعی، معرفی و فروش صنایع دستی محلی و غذاهای سنتی برای درآمدزایی روستائیان، ایجاد اشتغال پایدار و در نهایت مهاجرت و بازگشت روستائیان به روستاها دانست. منبع: isna

منبع: کجارو
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 339

به "تاسیس اولین اقامتگاه بوم گردی در شهرستان طبس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیس اولین اقامتگاه بوم گردی در شهرستان طبس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید