تور اروپا: تایوان از سفر هیئت مجلس اروپا به این جزیره استقبال کرد

به گزارش مجله جام جهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، تایوان امروز چهارشنبه از ملاقات اولین هیئت مجلس اروپا از این جزیره، استقبال و این سفر را در راستای روابط مستحکم تر با اروپا، پراهمیت تلقی کرد.

تور اروپا: تایوان از سفر هیئت مجلس اروپا به این جزیره استقبال کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وزارت خارجه تایوان در این رابطه در بیانیه ای اعلام نمود: این هیئت اولین هیئت رسمی بود که مجلس اروپا در (کل) تاریخ به تایوان اعزام کرد که این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است.

هیئت مذکور به سرپرستی رافائل گلاکسمن نماینده فرانسوی مجلس اروپا باین سفر سه روزه به تایوان را انجام داده است و درباره تهدیدات پیچیده از جمله اطلاعات نادرست و حملات سایبری با مقامات تایوان تبادل نظر خواهد نمود.

دفتر رئیس جمهور تایوان در بیانیه ای در همین رابطه اعلام نموده است که دولت تجارب خود را در مواجهه با چالش ها از جمله آنچه نفوذ خارجی خوانده است، با هیئت مذکور به اشتراک خواهد گذاشت.

سفر هیئت مذکور پس از آن انجام می گردد که جوزف وو وزیر امور خارجه تایوان، ماه گذشته سفری به اروپا داشت که خشم پکن را برانگیخت و به کشورهای میزبان نسبت به تضعیف روابط دوجانبه خود با چین هشدار داد.

پیشتر وزارت خارجه چین در بیانیه ای به لیتوانی و مقام های رسمی اتحادیه اروپا هشدار داده بود تا پیوندهایشان با پکن را بر سر موضوع تایوان و گشایش سفارت کشورهای حوزه بالتیک در تایپه، سست نکنند.

مراکز دیپلماتیک تایوان در دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا معمولا برای خودداری از تحریک چین، نمایندگی تایپه (چین تایپه) خوانده می شوند. در صورت استفاده از نام جزیره تایوان بیم آن می رود که جمهوری خلق چین واکنش تند متقابلی را نشان دهد.

آمریکا و شرکای غربی اش در سال های اخیر در راستای سیاست های تنش برانگیز ایندوپاسیفیک واشنگتن برای به چالش کشیدن قدرت رو به افزایش چین و علی رغم ادعای احترام به اصل چین واحد، سعی در تحریک جریان های جدایی طلب در منطقه ها تابع چین ازجمله تایوان، تبت و هنگ کنگ دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1427

به "تور اروپا: تایوان از سفر هیئت مجلس اروپا به این جزیره استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: تایوان از سفر هیئت مجلس اروپا به این جزیره استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید