تشریح فعالیت های مراکز مهارت آموزی و مهارت افزایی دانشگاه رازی خبرنگاران

به گزارش مجله جام جهان، سرپرست گروه آموزش های آزاد و مهارتی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دوره های مهارت آموزی و مهارت افزایی از سوی این گروه برای دانش آموختگان، دانشجویان و سازمان های خارج از دانشگاه برگزار می گردد.

تشریح فعالیت های مراکز مهارت آموزی و مهارت افزایی دانشگاه رازی خبرنگاران

جواد رستمی، سرپرست گروه آموزش های آزاد و مهارتی دانشگاه رازی کرمانشاه در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در مورد مهارت آموزی و مهارت افزایی در این دانشگاه گفت: دانشگاه رازی از جمله دانشگاه هایی است که اهمیت ویژه ای برای دوره های مهارت افزایی قائل است و به همین منظور در مهرماه 1397 اقدام به راه اندازی گروه آموزش های آزاد و مهارتی نموده است.

رستمی اضافه نمود: وظیفه این مرکز در اوایل تاسیس، برگزاری دوره های مهارت آموزی برای دانشجویان و مدیریت دوره های ضمن خدمت ادارات خارج از دانشگاه بوده است؛، اما به مرور مرکز ارتقا شایستگی حرفه این دانشجویان (SCD) با هدف مهارت آموزی دانشجویان با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در این دانشگاه راه اندازی شده و در سال 1398 با تکمیل فرآیند های مرکز و اضافه شدن دو فرآیند نیازسنجی آموزشی و مشاوره شغلی به آن ضمن تغییر نام مرکز به مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) دو فرآیند عنوان شده نیز به آن اضافه شد.

سرپرست گروه آموزش های آزاد و مهارتی دانشگاه رازی کرمانشاه ابراز کرد: علاوه بر وظایف مرکز TMC، از دیگر وظایف مرکز آموزش های آزاد و مهارتی، می توان به مدیریت برگزاری دوره های ضمن خدمت ادارات و سازمان های خارج از دانشگاه به وسیله مذاکره با سازمان ها و تهیه بانک اطلاعات اساتید و ارسال آن به سازمان ها اشاره نمود.

وی اعلام کرد: برون سپاری برگزاری کارگاه های منطبق با سرفصل درسی از جمله جوشکاری و ورقکاری و ماشین ابزار و... در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای و پایش شرایط اشتغال دانش آموختگان از دیگر وظایف مرکز آموزش های آزاد و مهارتی دانشگاه رازی است که با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال اجرا است و نتایج این پیمایش می تواند منجر به تجدیدنظر در دروس اختیاری رشته های مختلف گردد.

رستمی ادامه داد: هدفمندسازی دوره های کارآموزی، از دیگر وظایف این مرکز است که با برگزاری دوره های مهارت آموزی و با دعوت از متخصصان با تجربه صنعت و تهیه فرم های مناسب با هدف ایجاد ارتباط هر چه بیشتر دانشجو و استاد سعی شده دوره های کارآموزی با کیفیت بهتری برگزار گردد. البته برگزاری دوره های آموزشی کارکنان دانشگاه از سوی دفتر طرح و برنامه دانشگاه صورت می گیرد.

وی در مورد جرئیات برگزاری دوره های مهارت آموزی و مهارت افزایی این دانشگاه اعلام کرد: این دوره ها با همکاری مراکز مختلف در دانشگاه و در سطوح مختلف برای دانش آموختگان، دانشجویان، کارمندان ادارت و سازمان های خارج از دانشگاه برگزار شده و از تعداد 248 دوره برگزار شده 224 دوره (90درصد) به صورت تخصصی و 24 دوره (10درصد) به صورت عمومی برگزار شده است؛ با توجه به اهمیت دوره های عمومی و شخصیتی (دوره های مهارتی نرم) ضروری است به دوره های عمومی توجه بیشتری داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1094

به "تشریح فعالیت های مراکز مهارت آموزی و مهارت افزایی دانشگاه رازی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح فعالیت های مراکز مهارت آموزی و مهارت افزایی دانشگاه رازی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید