تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از دفترچه های کنکور فیک هستند

به گزارش مجله جام جهان، دکتر عبدالرسول پورعباس امروز در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نوبت دوم کنکور سراسری سال 1402 در جمع خبرنگاران اضافه کرد: گروه های مدعی تقلب از شب گذشته تعدادی تصویر از جلد دفترچه کنکور با عنوان دفترچه کنکور 1402 منتشر نموده اند که همگی فیک هستند و اصلاً شباهتی به دفترچه های اصلی ندارد.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از دفترچه های کنکور فیک هستند

به گزارش مهر، وی اضافه نمود: پلیس فتا و سایر دستگاه های نظارتی تعدادی از شبکه های مدعی تقلب را دستگیر نموده اند. تمام هدف این شبکه ها القای موضوع تقلب است. داوطلبی میان دستگیری ها نبوده است.

پورعباس یادآور شد: دفترچه های کنکور با این طراحی ها فرق دارد و هنوز حتی دفترچه ها باز نشده و به صورت پاکت است.

وی اظهار داشت: حدود 480 هزار نفر در آزمون های اختصاصی گروه های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی شرکت می نمایند.

رئیس سازمان سنجش گفت: استرس کنکور برای این است همه داوطلبان بتوانند کنکور خوبی را برگزار نمایند و مسئله ای نباشد.

پورعباس اضافه نمود: سوابق تحصیلی داوطلبان از شنبه در سایت آموزش پرورش منتشر می گردد و داوطلبان باید آن را کنترل نمایند. تا آخر تیرماه نمرات باید اعلام گردد. سعی داریم به سمت حذف کنکور حرکت کنیم. به سمتی حرکت می کنیم که سوابق تحصیلی و آموزش در دبیرستان ها هویت پیدا می نماید و بحث تعلیم و تربیت و پرورش شکل بهتری پیدا کند.

وی اظهار داشت: در بیش از 85 درصد ظرفیت های دانشگاه بدون رقابت کنکور دانشجو پذیرفته می گردد. 15 درصد ظرفیت که دارای حساسیت است، رقابت کنکور در آن نقش دارد. در آینده نزدیک به نقطه ای می رسیم که نقش کنکور را کم رنگ و کم رنگ تر کنیم.

رئیس سازمان سنجش درباره داوطلبان گروه هنر و علاقمندان رشته علوم ورزشی گفت: در اطلاعیه ای که 26 تیرماه منتشر می گردد شرایط آزمون عملی اعلام می گردد. اعلام علاقمندی هم تا 19 تیرماه ادامه دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1809

به "تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از دفترچه های کنکور فیک هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از دفترچه های کنکور فیک هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید