ثبت 1958 تست کرونا در یک روز در قم

به گزارش مجله جام جهان، خبرنگاران/قم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با انجام یک هزار و 985 تست کرونا در روز 21 فروردین ماه، آمار بی سابقه ای در نمونه گیری کرونا در این استان ثبت شد.

ثبت 1958 تست کرونا در یک روز در قم

سیامک محبی در این زمینه و در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تنها چهار روز پس از قرار دریافت قم در شرایط قرمز کرونایی و افزایش آسانسوری تعداد موارد ابتلا به بیماری، با پیگیری موارد مثبت کرونا و رهگیری اطرافیان در تماس با بیماران تعداد یک هزار و 426 تست تشخیص سریع کرونا توسط تیم های مراقبتی مرکز بهداشت انجام شد.

وی افزود: این تست ها منجر به شناسایی 155 مورد بیمار بدون علامت گشت که همگی با آموزش های لازم به قرنطینه خانگی توصیه شدند.

به گفته وی، در این روز همچنین تعداد 650 تست pcr در مراکز منتخب کرونا و بیمارستان ها انجام شد که بدین ترتیب مجموع تست های اجرا شده به آمار بی سابقه یک هزار و 985 مورد رسید.

محبی تاکید نمود: بهترین راه کنترل بیماری و جلوگیری از گسترش ویروس علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی مراجعه به مراکز درمان سرپایی کرونا به محض مشاهده علائم مشکوک به کرونا و انجام قرنطینه خانگی در صورت تشخیص و توصیه پزشک و کارشناسان مرکز بهداشت می باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1127

به "ثبت 1958 تست کرونا در یک روز در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 1958 تست کرونا در یک روز در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید