خبرنگاران حضور مردم در آیین های شلوغ نگران کننده است

به گزارش مجله جام جهان، یاسوج- خبرنگاران- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: باوجود هشدارهای مسئولان بهداشت و درمان حضور مردم استان در آیین های شلوغی مانند عروسی و ختم و مکان های تفریحی و بازار به طور نگران کننده ای در حال افزایش است.

خبرنگاران حضور مردم در آیین های شلوغ نگران کننده است

پرویز یزدان پناه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: سیر صعودی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد و این آمار روزانه در حال افزایش است و مشکل اصلی استان در خصوص گسترش کرونا برپایی مراسمات به ویژه عروسی ها و مجالس عزا است.

وی افزود: این استان در حال عبور از مرحله خطرناک موج نخست کرونا است و اگر به این موضوع توجه نشود باید منتظر افزایش مرگ و میرهای جدید در همه اقشار مردم به خصوص در افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای باشیم که این ضررها و عوارض قابل جبران نخواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شرح داد: چنانچه این موج خطرناک ادامه داشته باشد تبعات جبران ناپذیری به جامعه وارد می کند و همه افراد را تحت شعاع خود قرار خواهد داد.

یزدان پناه خاطر شرح داد: بی توجهی مردم در استفاده نکردن از ماسک و دستکش و رعایت فاصله اجتماعی و تردد و تعدد حضور آن ها در بازار ها و مکان های عمومی نگران کننده است و استان را به پیک خطرناک بیماری نزدیک می کند.

وی تاکید کرد: گچساران به شرایط قرمز نزدیک شده است و به ترتیب شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، باشت و بهمئی نیز نسبت به رعایت دستورالعمل جدید اهمیت کمتری داده اند و در معرض خطر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، حضور نیافتن در تجمعات،نظارت بیشتر بر فروشگاه ها و موسسات اداری و مالی، نرفتن سفر به استان های مجاور و حتی به شهرهای مجاور استان، خارج نشدن از خانه بجز در موارد ضروری و تعطیلی تجمعات و دورهمی های خانوادگی تا عادی شدن اوضاع لازم و ضروری است.

یزدان پناه اعلام نمود: مشارکت بیشتر هنرمندان، روحانیون، سیاسیون،ورزشکاران، جوانان و دانشگاهیان در اقناع سازی مردم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کاهش بیماری و گذر از موج کرونا تاثیر فراوانی دارد.

تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تا به امروز 988 مورد گزارش شده است.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر جمعه ششم تیر ماه در مجموع 217 هزار و 724 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 109 نفر در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به 10 هزار و 239 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 637

به "خبرنگاران حضور مردم در آیین های شلوغ نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حضور مردم در آیین های شلوغ نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید