خبرنگاران نمونه گیری سرپایی در همه شهرستان های خراسان جنوبی انجام می گردد

به گزارش مجله جام جهان، بیرجند - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: نمونه گیری سرپایی برای تست کرونا در تمامی شهرستان های استان خراسان جنوبی انجام می گردد.

خبرنگاران نمونه گیری سرپایی در همه شهرستان های خراسان جنوبی انجام می گردد

محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه سه شنبه درباره آخرین شرایط بیماری کووید 19 در استان خراسان جنوبی گفت: نمونه سرپایی پیش از این در بعضی شهرستان ها به ویژه طبس بود ولی قرار شد از امروز در همه شهرستان ها انجام گردد برای همین اگر مسئله ای نباشد تعداد نمونه های ما در حوزه سرپایی افزایش پیدا خواهد نمود.

وی اضافه نمود: همانطور که گفته شد برای نمونه سرپایی اولویت با کسانی است که علائم مشکوک به کرونا دارند که در حد بستری نیست و به مراکز سرپایی ما مراجعه می نمایند و همچنین افراد منتخب کسانی که با بیماران مبتلا به کرونا ارتباط نزدیک داشتند.

وی گفت: گروه دوم از اعضای خانواده بیمار مبتلا به کرونا هستند یا با مورد مثبت تماس نزدیک داشتند البته نه همه آنها بلکه موارد خاص مانند افرادی که سن بالای 40 سال یا بیماری زمینه ای داشته باشند و موارد اینچنینی که تعریف شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته 49 آزمایش جدید در استان صورت گرفته که 20 مورد مربوط به بیماران بستری در بیمارستان ها بوده و 29 آزمایش از افراد سرپایی گرفته شده است که علائم مشکوک داشتند یا در تماس نزدیک با بیماران مبتلا به کرونا بودند.

وی گفت: 5 نمونه مثبت از مجموع این تعداد شناسایی شد که همگی مربوط به افراد سرپایی در شهرستان های طبس و قاینات بوده است یعنی بیماران بستری که آزمایش برای آنها صورت گرفته، خوشبختانه هیچ کدام مثبت نشدند.

دهقانی فیروزآبادی درباره آخرین نتایج اجرای طرح غربالگری کرونا گفت: سامانه ما نشان می دهد که تا امروز در غربالگری خانوار 231 هزار و 605 خانوار غربالگری شدند که معادل 96.5 درصد کل خانوارهای استان است.

وی گفت: همچنین در غربالگری فردی و به وسیله تماس مراقبین سلامت ما با افراد، 768 هزار و 506 نفر معادل 91.67 درصد جمعیت استان غربالگری شدند.

وی گفت: 91 هزار و 384 نفر هم با مراجعه به سامانه خوداظهاری salamat.gov.ir اطلاعات خود را ثبت نموده اند.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (سه شنبه) گفت: تا به امروز 74 هزار و 877 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 98 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 4 هزار و 683 نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور اضافه نمود: خبر خوش امروز این است که بعد از مدت ها تعداد درگذشتگان بیماری کووید- 19 در 24 ساعت دو رقمی شده است و امیدواریم با کاهش ترددهای غیر ضروری مردم، رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن مردم در روزها و هفته های آینده نیز این فرایند را داشته باشیم و به مدد الهی بتوانیم اپیدمی کرونا را در کشور شکست دهیم.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد و همگی با کرونا درگیر هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 476

به "خبرنگاران نمونه گیری سرپایی در همه شهرستان های خراسان جنوبی انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نمونه گیری سرپایی در همه شهرستان های خراسان جنوبی انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید