جاهای دیدنی چاراویماق آذربایجان شرقی

به گزارش مجله جام جهان، جاهای دیدنی چاراویماق

در این مقاله از معرفی مکان های دیدنی آذربایجان شرقی شما را با جاهای دیدنی چاراویماق که یکی از شهرستان های واقع در این استان است آشنا خواهیم کرد. پس اگر برنام مسافرت به استان آذربایجان شرقی را دارید تا انتهای این مقاله با مجله خبرنگاران همراه باشید

جاهای دیدنی چاراویماق آذربایجان شرقی

مختصری درباره شهرستان چاراومیاق (قره آغاج) بدانید :

شهرستان چاراویماق جنوبی ترین شهرستان استان آذربایجان شرقی است. مرکز این شهرستان، شهر قره آغاج است و فاصله آن با شهرستان های میانه 75 کیلومتر (به وسیله جاده نو میاندواب - میانه)، با هشترود 65 کیلومتر و با تبریز 193 کیلومتر است. این شهرستان 20مین شهرستان پرجمعیت و چهارمین شهرستان بزرگ (از نظر مساحت) استان آذربایجان شرقی است. این شهرستان دارای تنها یک شهر به نام قره قره آغاج و دو بخش به نام های بخش مرکزی و بخش شادیان است.

چشمه اسرار آمیز پیرسقا

شمه آب سرد پیرسقا در دامنه کوهی موسوم به پیرسقا واقع در 40 کیلومتری شهر قره آغاج و در امتداد یکی از شاخه های فرعی آیدوغمش بنام دره دربند قرار گرفته است.یکی از نکات جالب این چشمه این است که در هر شبانه روز به طور میانه چهار مرتبه آب با قدرت 5/0 الی 3 لیتر در ثانیه جاری و پس از یک ساعت جریان آب بکلی قطع می گردد و از این چشمه هنگام جاری شدن آب صدایی شبیه به صدای هواپیما به گوش می رسد.

غار دلیک بولاغ

غار دلیک بولاغ غاری صخره ای است که در ارتفاعات کوهی به نام اوکوز اولن قرار گرفته است و در دهانه آن آبی بسیار سرد جریان دارد. داخل غار قندیل ها، آبشار و اتاقک های طبیعی وجود دارد که محیط داخل را زیبا نموده اند. روبه روی غار تپه ای وجود دارد که اهالی منطقه آن را به نام قلعه نادری می شناسند. غار دلیک بولاغ جاذبه ای بکر و ناشناخته در شهر چاراویماق است.

صخره های باستانی اوچ قیزلار

صخره های باستانی اوچ قیزلار در روستای چرچرا قرار گرفته است. در این مکان آثار زندگی انسان های نخستین دیده شده است. منطقه اوچ قیزلار بین سه تپه با ارتفاع 30 تا40 متری قرار گرفته است و در نزدیکی آن قبرستانی اسلامی و تاریخی نیز وجود دارد.

قلعه نادری

درست در روبروی روستای حاجی آباد تپه بلند نمایان است که اهالی این تپه را قلعه نادری می نامند . قلعه نادری دارای پله های حجاری شده است.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 18 مهر 1403 بروزرسانی: 18 مهر 1403 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1875

به "جاهای دیدنی چاراویماق آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی چاراویماق آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید