حضور ملی پوشان شطرنج در مسابقات سریع و برق آسای دنیا بدون سرمربی!

به گزارش مجله جام جهان، به گزارش خبرنگاران، مسابقات سریع و برق آسای قهرمانی دنیا رویداد پیش روی ملی پوشان شطرنج ایران است. این رقابت ها 4 تا 9 دی ماه به میزبانی مسکو برگزار می گردد. در فاصله یک ماه به این رقابت ها مذاکرات و رایزنی های فدراسیون شطرنج برای جذب سرمربی خارجی به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده است. به همین دلیل مسئولان این فدارسیون اعزام ملی پوشان به این رویداد بدون همراه داشتن سرمربی را قطعی شده می دانند این در حالی است که نمایندگان ایران باید برای دفاع از عنوان های سال گذشته خود راهی روسیه شوند.

حضور ملی پوشان شطرنج در مسابقات سریع و برق آسای دنیا بدون سرمربی!

سال گذشته سارا خادم الشریعه در هر دو بخش مسابقات سریع و برق آسای دنیا نایب قهرمان شد و در مجموع هم به عنوان بهترین بازیکن حاضر در مسابقات معرفی گردید. در همان رقابت ها علیرضا فیروزجا رده ششم بخش سریع را به خود اختصاص داد و پرهام مقصودلو هم در بخش برق آسا یازدهم شد.

مسابقات سریع و برق آسای دنیا تنها در بخش انفرادی برگزار می گردد. فدراسیون شطرنج برای برای دوره جدید این رقابت ها هم اعزام کامل ملی پوشان را در برنامه دارد و امیدوار است که بتواند از این حضور نتایج قابل توجهی مانند سال قبل حاصل گردد درحالیکه طی ماه های گذشته تمرینات ملی پوشان بدون نظارت سرمربیِ معین و در کنار نیروهای داخلی پیگیری شده است.

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: با وجود رایزنی های زیاد هنوز برای جذب سرمربی خارجی به نتیجه نرسیده ایم. پیتر لکو مجارستانی گزینه مورد نظر ما است که قصد داریم او را حداقل از ابتدای سال میلادی آینده در اختیار داشته باشیم اما این مربی تا به امروز هیچ پاسخ معینی به ما نداده است.

وی با تاکید بر اینکه حضور ملی پوشان شطرنج در رقابت های سریع و برق آسای دنیا بدون سرمربی خواهد بود، گفت: نقش مربی در رقابت های شطرنج بیشتر در مسابقات تیمی معین می گردد. رقابت های پیش رو در بخش انفرادی برگزار می گردد و فاصله میان دورهای مختلف هم به قدری کوتاه است که اگر هم مربی حضور داشته باشد احتمالا نتواند تاثیرگذاری قابل توجهی در عملکرد بازیکنان داشته باشد. ضمن اینکه سال گذشته هم ملی پوشان ایران بدون مربی در رقابت های سریع و برق آسای قهرمانی دنیا شرکت کردند و نتایج خوبی هم گرفتند.

لبته پیش از دوره پیشین این رقابت ها، ملی پوشان ایران تمریناتی زیر نظر ایوان سوکولوف - سرمربی وقت تیم ملی - داشتند. اما طی ماه های گذشته تمرینی با این شرایط برای ملی پوشان برگزار نشده است، پهلوان زاده در واکنش به این موضوع گفت: البته گزینه های داخلی از میان خود ملی پوشان تمرینات و شرایط دیگر ملی پوشان را زیر نظر دارند. پویا ایدنی و رمضانعلی بازیکنانی هستند که از آنها در این زمینه استفاده می گردد. ملی پوشان هم از این مسئله استقبال نموده اند به خصوص با تبحری که آنها در بعضی زمینه ها دارند. مانند رمضانعلی که در آغاز بازی تبحر خاصی دارد. در هر صورت بعید است نبود سرمربی مسئله ای برای آماده سازی ملی پوشان ایجاد کند اگرچه در اختیار داشتنش بی تاثیر نیست.

رئیس فدراسیون شطرنج ابراز امیدواری کرد که رایزنی های انجام شده برای جذب مربی خارجی به نتیجه برسد تا این فدراسیون بتواند از گزینه مربیگری ایده ال و معین در کنار ملی پوشان بهره ببرد.

به گزارش خبرنگاران، برنامه مورد نظر فدراسیون شطرنج یک هفته همکاری با پیتر لکو در هر ماه است و در واقع 12 هفته در طول سال آینده میلادی؛ برای این نوع همکاری هم 50 هزار یورو همراه با پرداخت هزینه کامل رفت و آمد و اقامت به او پیشنهاد شده است اما این مربی مجارستانی هنوز به این پیشنهاد ایران پاسخی نداده است.

پیش از این ایوان سوکولوف راهنمایی تیم ملی شطرنج ایران را به صورت پاره وقت عهده دار بود. این مربی هلندی از مردادماه گذشته و به دلیل انقعاد قراردادی تمام وقت با امارات، ادامه همکاری با ایران را منتفی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 142

به "حضور ملی پوشان شطرنج در مسابقات سریع و برق آسای دنیا بدون سرمربی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور ملی پوشان شطرنج در مسابقات سریع و برق آسای دنیا بدون سرمربی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید