خبرنگاران تاکید ایران و عراق بر هدف گذاری تجارت 20 میلیارد دلاری

به گزارش مجله جام جهان، بغداد- خبرنگاران- ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران و احمد حسین عبید وزیر بازرگانی عراق چهارشنبه در نشستی بر هدف گذاری تجارت 20 میلیارد دلاری میان دو کشور تاکید کردند.

خبرنگاران تاکید ایران و عراق بر هدف گذاری تجارت 20 میلیارد دلاری

به گزارش خبرنگاران، در این دیدار دو طرف با تاکید بر هدف گذاری مبادلات تجاری دو جانبه تا سقف 20 میلیارد دلار، موضوع کاهش تراز تجاری که اکنون به نفع کشورمان است را بررسی کردند.

مسجدی و طرف عراقی همچنین استفاده از منابع ارزی موجود نزد بانک های عراق از محل صادرات برق و گاز به این کشور را برای صدور کالا به جمهوری اسلامی مورد بحث و بررسی قرار دادند.

یکسره کردن حمل کالای ترانزیتی از ایران به عراق و سایر کشورهای منطقه، پیگیری توافق های پیشین، واردات کالاهای مورد نیاز کشورمان از عراق، سرمایه گذاری در مرزهای مشترک، لزوم آسان سازی مراوده های تجاری و برگزاری نمایشگاه های بازرگانی از دیگر موضوع های گفت وگو و رایزنی دو طرف بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سه ماه گذشته از تشکیل دولت جدید در عراق با مصطفی الکاظمی نخست وزیر و بیشتر وزیران کابینه او دیدار و در مورد گسترش همکاری ها و پیشبرد توافق های دو جانبه، با آنها گفت وگو کرده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 700

به "خبرنگاران تاکید ایران و عراق بر هدف گذاری تجارت 20 میلیارد دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکید ایران و عراق بر هدف گذاری تجارت 20 میلیارد دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید