خبرنگاران شرکتهای دانشبنیان در اردبیل 40 درصد رشد کرد

به گزارش مجله جام جهان، اردبیل - خبرنگاران - رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل از رشد 40 درصدی شرکت های دانش بنیان در این استان طی امسال اطلاع داد.

خبرنگاران شرکتهای دانشبنیان در اردبیل 40 درصد رشد کرد

حبیب ابراهیم پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: در حال حاضر 267 واحد فناور و 33 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان فعالیت دارند.

وی اضافه نمود: تعداد واحدهای فناور هم در این استان 60 درصد رشد دارد و کوشش بر این است ایده های این واحدهای فناور به تکنولوژی تبدیل گردد.

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه اولویت اصلی این مرکز علمی تمرکز اساسی بر روی ایده هایی است که بتواند جایگزین کالاهای وارداتی و تحریمی باشد، اضافه نمود: با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از بیماری کرونا و تحریم های استکبار جهانی پارک علم و فناوری استان آماده حمایت همه جانبه از ایده های خلاقانه در راستای کاهش اثرات تحریمی و بیماری کرونا است.

ابراهیم پور از اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار برای خرید و راه اندازی ساختمان و مجتمع مراکز نوآوری استان اردبیل اطلاع داد و گفت: 2 آزمایشگاه صنایع غذایی و بیوتکنولوژی هم با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شده تا در اختیار فناوران قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تا سرانجام سال از 40 محصول فناور برتر در این استان رونمایی می گردد ، گفت: میزان محصولات تجاری سازی استان به 56 محصول رسیده و بر این اساس صادرات محصولات به کشورهای هدف، شناسایی بازار و فراوری انبوه برای برخورداری از صرفه مالی، ارزآوری و فراوری ثروت در مراکز پارک علم و فناوری استان دنبال می گردد.

پارک های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت های دانش بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه ها و سایر موسسه های پژوهشی به فعالیت های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه افزایش ثروت در جامعه به وسیله ایجاد و توسعه فعالیت موسسه های متکی بر فناوری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 920

به "خبرنگاران شرکتهای دانشبنیان در اردبیل 40 درصد رشد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرکتهای دانشبنیان در اردبیل 40 درصد رشد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید