خبرنگاران 35 هزار هکتار جنگل دست کاشت در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد

به گزارش مجله جام جهان، یاسوج - خبرنگاران- رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه دهه اخیر 35 هزار هکتار جنگل به صورت دست کاشت در استان ایجاد شده است.

خبرنگاران 35 هزار هکتار جنگل دست کاشت در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد

جواد رحیمیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت:جنگل های دست کاشت به صورت نهالکاری و بذرپاشی ایجاد می شود که در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد از گونه های کنار، کهور و بادام و در مناطق سردسیری استان بیشتر از گونه های بلوط وزبان گنجشک ایجاد شده است.

وی در مورد نحوه نگهداری از جنگل های دست کاشت نیز اعلام کرد: جنگل کاری به صورت قراردادهای یک یا سه ساله با بخش خصوصی انجام و در صورت نیاز زمان حفاظت تمدید می شود.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد شرح داد: پیمانکاران موظف هستند برای صیانت از جنگل های ایجاد شده از نیروهای جوامع محلی نزدیک مناطق جنگلی استفاده کنند.

رحیمیان با اشاره به اینکه 170 هزار هکتار از جنگل های بلوط این استان بر اثر تغییرات اقلیمی، خشکسالی های پی در پی و نفوذ ریزگردها و شیوع آفت دچار خشکیدگی شده است تاکید کرد: برای ترمیم جنگل های خسارت دیده بر اثر عوامل مختلف طبیعی و انسانی جنگل های دست کاشت ایجاد می شود.

رحیمیان گفت: شاخه زنی و قطع بافت های آسیب دیده ناشی از خشکیدگی یا بیماری های دیگری چون زغالی، خروج بافت های آسیب دیده از جنگل و معدوم سازی آنان، تولید نهال و بذرکاری و ایجاد سامانه های سطوح آبگیر باران از جمله فعالیت های مربوط به احیای درختان بلوط در این استان است.

کهگیلویه و بویراحمد 552 هزار هکتار مرتع و880 هزار هکتار جنگل است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1058

به "خبرنگاران 35 هزار هکتار جنگل دست کاشت در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 35 هزار هکتار جنگل دست کاشت در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید