خبرنگاران 98 هزار واحد مسکن ویژه مددجویان و اقشار نیازمند کشور درحال ساخت است

به گزارش مجله جام جهان، شیراز-خبرنگاران - مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه این بنیاد احداث مسکن ویژه مددجویان و اقشار نیازمند را کلید زده است گفت: هم اکنون 98 هزار واحد مسکونی در 24 استان کشور ویژه این اقشار در حال ساخت است.

خبرنگاران 98 هزار واحد مسکن ویژه مددجویان و اقشار نیازمند کشور درحال ساخت است

حمیدرضا سهرابی روز جمعه در نشست خبری در شیراز اضافه نمود: این واحدهای مسکونی در قالب تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه و با مشارکت و همکاری بنیاد مسکن ساخته می شود.

وی با بیان اینکه استان فارس در این طرح پیشتاز کشور است گفت: این استان ساخت 3500 واحد مسکونی ویژه اقشار نیازمند و مددجویان را آغاز کرده و یک هزار و 500 واحد از این واحدها اکنون به مرحله سقف رسیده است.

سهرابی با بیان اینکه 105 میلیارد تومان اعتبار برای اعطای وام های بلاعوض در استان فارس اختصاص یافته اضافه نمود: در قالب این طرح 50 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و 30 میلیون تومان وام بلاعوض به متقاضیان پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن سال ها است که برای ساخت مسکن روستایی از محل حساب 100 امام وام بلاعوض هشت میلیون تومانی پرداخت می کند گفت : در مواردی که فرد متقاضی نیازمند باشد و بنیاد مسکن استان نیز تایید کند این وام تا 15 میلیون تومان هم قابل افزایش است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: با تایید و گزارشی که بنیاد مسکن استان ها ارسال می کنند کسانی که با هشت میلیون تومان وام بلاعوض ساخت مسکن آنها تکمیل نمی شود از محل حساب 100 امام مبلغ وام آنها تا سقف 15 میلیون تومان افزایش می یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه علاوه بر این، یک سرفصل وام بلاعوض دیگر تا سقف 30 میلیون تومان برای ساخت مسکن محرومین اختصاص داده شده ، اضافه نمود: این وام بلاعوض طی تفاهمی که بنیاد مسکن با سازمان برنامه و بودجه کشور داشته پرداخت می شود و تا به امروز تمام وجه آن به صورت نقدی تخصیص یافته است.

سهرابی مطرح کرد: در یک بازه زمانی سه ماهه 1500 واحد از سهمیه فارس به مرحله سقف زنی رسیده و تلاش بنیاد مسکن بر این است که این 3500 واحد تا سرانجام سال به بهره برداری برسد تا بتواند سهمیه جدیدی برای این استان از سازمان برنامه و بودجه دریافت کند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت ساخت مسکن محرومین با افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است، گفت: بخش قابل توجهی از محرومین نیز هستند که با وجود بضاعت خیلی پایین و عدم تمکن مالی نتوانستند تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار بگیرند و حتی در بازدید از برخی روستاهای فارس خانه هایی را مشاهده کردیم که در حد کومه و کپر بودند و تلاش ما بر این است که با دریافت سهمیه جدید برای فارس بخش زیادی از آنها را نوسازی و بهسازی شود.

سهرابی با بیان اینکه سهمیه امسال ساخت مسکن محرومین فارس 3500 واحد بوده اما 50 هزار واحد مسکونی به صورت گلی و فرسوده در این استان وجود دارد، اضافه نمود: این 3500 واحد 105 میلیارد تومان وام بلاعوض دریافت کرده اند.

وی گفت: در چهار سال اخیر نزدیک به 300 میلیارد تومان از محل حساب 100 به ساخت مسکن روستایی اختصاص یافته،استان فارس با وجود اینکه سهمیه مصوب 13 میلیارد تومان داشته اما تا به امروز 30 میلیارد تومان یعنی 2.5 برابر سهمیه مصوب جذب کرده است.

سهرابی با بیان اینکه در حال حاضر برای ساخت مسکن روستایی 80 میلیون وام پرداخت می شود گفت :30 میلیون تومان این وام بلاعوض است، علاوه بر این از محل حساب 100 امام هزینه نقشه، نظارت، بیمه واحدهای مسکونی تحت پوشش پرداخت می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 972

به "خبرنگاران 98 هزار واحد مسکن ویژه مددجویان و اقشار نیازمند کشور درحال ساخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 98 هزار واحد مسکن ویژه مددجویان و اقشار نیازمند کشور درحال ساخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید