خرابی شیائومی SU7 حل شدنی نیست ، رقیب تسلا کم آورد

به گزارش مجله جام جهان، از 9 فروردین 1403 (28 مارس 2024) که تحویل شیائومی SU7 آغاز شد، خرابی و مسائل نسبتا کوچکی اعلام شده است. اما دو هفته پیش یک گزارش خرابی شیائومی SU7 به قدری بزرگ بود که باعث توقف کامل خودرو شد و پیغام خودرو قابل تعمیر نیست نمایش داده شد. این خودرو تنها پس از طی 39 کیلومتر به این شرایط دچار شده است.

خرابی شیائومی SU7 حل شدنی نیست ، رقیب تسلا کم آورد

خبرنگاران - رضا نوروزی: در 17 اردیبهشت، مالک این خودرو ویدئویی را در رسانه های اجتماعی منتشر کرد و گفت که شیائومی SU7 وی هنگام حرکت با سرعت بالا و دقیقا پس از خروج از فروشگاه خراب شده و تنها 39 کیلومتر را طی کرده است. (آقای) ون گفت که ماشین دیگر امکان حرکت ندارد و باید به کنندگی برده شود.

خرابی شیائومی SU7

در حال حاضر بسکمک از جزئیات چندان روشن نیست. اما تعیین است که آقای ون، مالک خودرو، یکی از خریداران اولیه شیائومی SU7 بود و بیش از یک ماه برای تحویل خودروی خود منتظر بود.

در ویدئو متشر شده تعیین است که ماشین در کنار بزرگراه پارک شده و چراغ های هشدار خطر (فلاشر) چشمک می زند. و مالک خودرو می گوید پیش از توقف روی نمایشگر اطلاعات و سرگرمی خودرو اخطار ماشین در آستانه توقف است، لطفا با حفظ آرامش خودرو را متوقف کنید و با مرکز خدمات تماس بگیرید نمایش داده شد. اما پس از توقف، پیام به سیستم درایو معیوب است و قابل تعویض نیست تغییر می کند. این خطا به این معنی بود که خودرو نمی تواند به حرکت ادامه دهد.

در 18 اردیبهشت کنندگی که خودروی آقای ون را تحویل داد، خاطرنشان کرد که شکایت آقای ون را دریافت کرده است، اما نتوانسته مشکل را حل نماید و خودرو قابل تعمیر نیست. بر همین اساس شیائومی SU7 او برای تجزیه و تحلیل به کارخانه فرستاده شد تا علت وقوع حادثه تعیین شود.

غرامت خرابی شیائومی SU7

در کمال تعجب، پس از این حادثه، آقای ون به جای دریافت خسارت نقدی، درخواست یک ماشین نو دارد. اما شیائومی می گوید از آن جا که تمام تولید جاری خط پیش فروش شده اند، امکان تحویل خودروی نو ندارد. اما ون می گوید: من ناراضی هستم و خودرو را تا تحویل خودروی نو، تحویل نمی دهم. آخرین گزارش ها حاکی از آن است که مرکز خدمات مشتریان شیائومی در حال مذاکره برای بازپرداخت وجه خسارت ون به همراه مبلغی اضافی برای راضی کردن زیان دیده است.

این اولین حادثه ای نیست که یک شیائومی SU7 مسائل کیفی خود را نشان می دهد. یکی دیگر از مسائل بزرگ، خطا در عملکرد AEB بود که نمی توانست تا سرعت 135 کیلومتر در ساعت ادعا شده از طریق شیائومی کار کند. AEB سیستم ترمز اضطراری است. این سیستم به طور مداوم جاده را زیر نظر دارد و اگر مانعی تشخیص دهد و عکس العملی از راننده دریافت نکند، به طور اتوماتیک ترمز می کند. همچنین گزارش هایی مبنی بر ناهماهنگی ضخامت رنگ و فرسودگی بیش از حد صندلی ها در خودروهای آزمایشی گزارش شده بود.

شرکت خودروسازی شیائومی

شیائومی در سال جاری رتبه ششم در فروش خودروهای برقی و هیبرید باقیمت بالای یک میلیارد و 600 میلیون تومان در بازار چین را به دست آورد. این رتبه در مدت حدود یک ماه و نیم حاصل شد و شیائومی در این مدت هشت هزار و 500 دستگاه خودرو تحویل داده است. یکی از این هشت هزار و 500 دستگاه خودروی آقای ون بود. هدف گذاری این برند آن است که تا سال 2024 در حوزه فن آوری رانندگی اتوماتیک به رهبری در این مارکت دست یابد. مدیرعامل و موسس شیائومی ادعا دارد این برند قصد دارد طی 15 تا 20 سال آینده، رقیب خودروهای برقی پورشه و تسلا باشد.

تعیینات فنی

شیائومی SU7 با پنج شعار اصلی فن آوری رانندگی کاملا برقی، کابین هوشمند، باتری های نو، ریخته گیری با فشار بالا و رانندگی هوشمند معرفی گشت. در حال حاضر شیائومی SU7 در تیپ های V6 و V6s تولید می شود. تیپ V6 دارای سرعت 21 هزار دور در دقیقه و گشتاور 400 نیوتن متر است که حداکثر قدرت 220 کیلووات (299 اسب بخار) را دراختیار راننده قرار می دهد. تیپ V6s از نظر سرعت دورانی موتور الکتریکی با تیپ V6 مطابقت دارد. اما گشتاور بالاتری به میزان 500 نیوتن متر و حداکثر قدرت 275 کیلووات (369 اسب بخار) را تولید می کند.

SU7 با یک موتور قوی تر در سال 2025 قرار است به بازار بیاید. این موتور با کد V8 می تواند 495 کیلووات (673 اسب بخار) قدرت و 838 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد. این تیپ از شیائومی SU7 فقط به صورت دو موتوره و چهار چرخ متحرک به بازار می آید. اما نسخه های دیگر را می توان به صورت دیفرانسیل عقب (موتور روی محور عقب) خریداری کرد. موتورهای V8 با حداکثر سرعت دورانی 27 هزار و 200 دور در دقیقه، در سال 2025 بر روی مدل های تولید انبوه شیائومی نصب خواهند شد.

شیائومی SU7 می تواند 517 لیتر فضای بار در اختیار سرنشینان خود قرار دهد. شتاب صفر تا صد نسخه پایه 5.28 ثانیه است. در حالیکه شتاب نسخه قوی تر به 2.78 ثانیه می رسد. تیپ پایه این خودرو تا 210 کیلومتر در ساعت سرعت می گیرد، اما نسخه قوی تر تا 265 کیلومتر در ساعت می تواند به شتاب گیری خود ادامه دهد.

خودروهای شیائومی از تکنولوژی مدل سازی بزرگ جاده ای استفاده می کنند. این شرکت ادعا می کند که این ویژگی به فن آوری رانندگی هوشمند کمک می کند که بدون نیاز به نقشه های با دقت بالا، حتی از رانندگان مسابقه ای باتجربه هم عملکرد بهتری داشته باشد. شیائومی با سرمایه گذاری 4.7 میلیارد یوان (680 میلیون دلار) و یک تیم اختصاصی با بیش از یک هزار کارمند، 200 خودروی آزمایشی و بیش از 10 میلیون کیلومتر تست جاده ای، این تکنولوژی مدل سازی بزرگ جاده ای را ایجاد کرد.

منبع: بیت ران
انتشار: 5 خرداد 1403 بروزرسانی: 5 خرداد 1403 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1851

به "خرابی شیائومی SU7 حل شدنی نیست ، رقیب تسلا کم آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرابی شیائومی SU7 حل شدنی نیست ، رقیب تسلا کم آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید