تیگارد X35؛ کراس اوور نو در بازار ایران

به گزارش مجله جام جهان، این خودرو تازه وارد چینی که مراسم رونمایی از آن با حضور خبرنگاران انجام شد همان X35 نو است که با نشان تیگارد موتور به ایران آمده است.

تیگارد X35؛ کراس اوور نو در بازار ایران

این روز ها که بازار عرضه خودرو های مونتاژی چینی داغ است یک کراس اوور دیگر نیز به این بازار اضافه شده و به زودی باید شاهد فروش و عرضه محصولی به نام تیگارد X35 باشیم.

این خودرو تازه وارد چینی که مراسم رونمایی از آن با حضور خبرنگاران انجام شد بایک X3 یا همان X35 نو است که با نشان تیگارد موتور به ایران آمده است. شرکت نو از همکاری و شراکت ساینو چین و دیارخودرو متولد شده است.

تیگارد X35 در جایگاه یک کراس اوور جمع و جور قرار می گیرد و به موتور 1.5 توربو شارژر مجهز است که این موتور می تواند 147 اسب بخار قدرت را با گشتاور 210 نیوتن متر تولید کند.

جعبه دنده اتوماتیک ان نیز از نوع CVT است که ا توان این پیشرانه را به چرخ های جلوی X35 برساند. برای جعبه دنده این خودرو حالت تعویض دنده مصنوعی 6 سرعته و اسپرت درنظر گرفته شده و با توجه به اطلاعات منتشر شده این کراس اوور مصرف سوخت ترکیبی 7.4 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر را دارد.

فاصله محوری تیگارد X35 دو متر و 75 سانتی متر اعلام شده است و این عدد نشان می دهد که خودرو از نظر ابعاد شباهت زیادی به سایر رقبای چینی خود مانند جک S3، چانگان CS35 و هایما S5 دارد.

در قسمت جلوی خودرو دو چراغ بزرگ به وسیله یک نوار کرومی رنگ از هم جدا شده است، همچنین جلوپنجره مشکی تیگارد ایکس 35 هم در یک قاب کرومی قرار گرفته و یک حاشیه باریک بین جلوپنجره و درب کاپوت ایجاد کرده که جایگاه نشان تیگارد است.

نمای جانبی تیگارد X35 مانند بیشتر کراس اوور های خانوادگی ساده طراحی شده و چراغ های عقب خودرو نیز شبیه به پژو 2008 هستند

این کراس اوور نو بازار ایران به امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، دو کیسه هوا، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، سامانه کنترل پایداری، تهویه الکتریکی دستی، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، سنسور باد تایرها، نمایشگر لمسی 8 اینچی، دوربین و سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم و پارچه، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی مجهز است و علاوه برآن تیگارد X35 پنج ستاره ایمنی را از موسسه چینی CNCAP دریافت کرده است.

هنوز به صورت قطعی زمان عرضه و قیمت تیگارد X35 مشخص نشده است. اما مدیران این خودروساز خصوصی می گویند که اولین محصولشان را در تابستان 1401 به بازار عرضه می کنند.

منبع: فرادید
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1621

به "تیگارد X35؛ کراس اوور نو در بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیگارد X35؛ کراس اوور نو در بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید