دانشمندان برگی مصنوعی ساخته اند که می تواند از باد یا باران 40 ولت برق فراوری کند

به گزارش مجله جام جهان، دانشمندان ایتالیایی یک برگ مصنوعی طراحی نموده اند که می تواند در گیاهان جاسازی گردد و از قطرات باران یا باد برق فراوری کند. دستگاه خلاقانه در شرایط بارانی یا مواقعی که باد بسیار خوبی می وزد، می تواند انرژی موردنیاز برای روشن کردن چراغ های LED را تأمین کند.

دانشمندان برگی مصنوعی ساخته اند که می تواند از باد یا باران 40 ولت برق فراوری کند

برگ مصنوعی ساخته شده به وسیله دانشمندان می تواند با قرارگرفتن در محیط های مرطوب، انرژی مورداحتیاج 11 چراغ LED را تأمین کند.

دانشمندان ایتالیایی یک برگ مصنوعی طراحی نموده اند که می تواند در گیاهان جاسازی گردد و از قطرات باران یا باد برق فراوری کند. دستگاه خلاقانه در شرایط بارانی یا مواقعی که باد بسیار خوبی می وزد، می تواند انرژی مورداحتیاج برای روشن کردن چراغ های LED را تأمین کند.

فابیان مدر، محققی که در مؤسسه فناوری ایتالیا (IIT) در جنوا ایتالیا روی رباتیک نرم دارای قدرت زیستی مطالعه می نماید، به خبرگزاری های علمی گفت که این سیستم می تواند در زمینه های کشاورزی و نظارت از راه دور محیط زیست به منظور مشاهده سلامت گیاهان یا نظارت بر شرایط آب و هوا کاربرد داشته باشد.

البته برای اینکه این برگ مصنوعی بتواند کار موردنظر خود را انجام دهد، باید آن را به برگ های یک گیاه واقعی افزود. مدر شرح می دهد:

هنگامی که برگ ها در باد حرکت می نمایند، دو سطح با یکدیگر تماس داشته و دوباره از یکدیگر جدا می شوند و روی پوستَک یا کوتیکول برگ گیاه و دستگاه ما بار های ساکن ایجاد می گردد. این بار ها به بافت سلولی داخلی گیاه وارد شده و در آنجا جریان را ایجاد می نمایند. ما سپس می توانیم این جریان را با یک الکترود وارد شده در بافت گیاه جمع آوری کنیم.

فراوری انرژی مورد احتیاج 11 چراغ LED با برگ مصنوعی

دانشمندان برای آزمایش سیستم برگ مصنوعی خود و ارزیابی توانایی این سیستم در فراوری انرژی، آن را در برگ های گیاه خرزهره زنده جاسازی کردند. نتایج آن نشان می دهد که یک قطره آب می تواند پیک های ولتاژ و جریان بیش از 40 ولت و 15 میکرو آمپر را ایجاد نموده و انرژی مورد احتیاج 11 چراغ LED را تأمین کند.

در گذشته نیز برگ های مصنوعی توسعه داده شده بودند که از تکنیک مشابهی برای ایجاد برق از باد استفاده می کردند، اما فرایند برداشت انرژی از قطرات باران یک رویکرد تازه است.

باربارا ماتزولایی، معاون مدیر رباتیک و مدیر آزمایشگاه رباتیک نرم IIT که در این مطالعه نیز شرکت داشته است، می گوید:

نتایج ما نشان می دهد که برداشت انرژی به وسیله باد و باران (چه به طور جداگانه یا هم زمان) با این دستگاه امکان پذیر است و آن را به یک برداشت نماینده انرژی چند منظوره یا حسگر اتوماتیک تبدیل می نماید.

او در ادامه شرح داد که مزیت اصلی این سیستم در مقایسه با سایر مدل های مشابه، این است که می تواند برق بیشتری را در شرایط مرطوب ایجاد کند. اکنون دانشمندان درحال کار روی بهبود عملکرد برگ مصنوعی خود هستند.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 28 اسفند 1401 بروزرسانی: 28 اسفند 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1766

به "دانشمندان برگی مصنوعی ساخته اند که می تواند از باد یا باران 40 ولت برق فراوری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان برگی مصنوعی ساخته اند که می تواند از باد یا باران 40 ولت برق فراوری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید