در این استان هر ساعت یک فوتی بر اثر کرونا ثبت می گردد

به گزارش مجله جام جهان، خبرنگاران : رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آمار فزآینده شیوع کرونا در فارس گفت: هر سه دقیقه یک مورد بستری و تقریبا هر ساعت یک مورد فوتی در این استان ثبت شده است.

در این استان هر ساعت یک فوتی بر اثر کرونا ثبت می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا ،مهرزاد لطفی در سیصدمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس علوم پزشکی شیراز شرایط شیوع کووید-19 در استان فارس را بسیار وخیم توصیف و اضافه نمود: فرایند فزاینده شیوع بیماری کرونا در فارس به منزله فراتر رفتن شرایط این استان از شرایط قرمز و نزدیک شدن به شرایط سیاه کرونایی است.

لطفی با تصریح اینکه کار از هشدار گذشته است، گفت: در شرایطی بسر می بریم که برای برون رفت از چالش کرونا، تک تک افراد جامعه باید به عنوان یکی از اعضای کادر سلامت عمل نموده و نه تنها نسبت به رعایت شخصی دستورالعمل ها حساس باشند بلکه در نظارت بر پایبندی دیگران به پروتکل ها، همراه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین روز دندانپزشک را تبریک گفت و با قدردانی از کوشش فعالان این حوزه به ویژه در شرایط بحران کروناویروس، اضافه نمود: در شرایط بحرانی کرونا دندانپزشکان نیز همانند دیگر تیم های بهداشت و درمان، در مبارزه با این ویروس منحوس مشارکت داشتند.

لطفی گفت: با وجود پیش بینی ها نسبت به روبروه با این شرایط و اعلام فراخوان و آماده باش به تمامی بیمارستانی های دولتی، خصوصی و خیریه در استان فارس، اما با توجه به آمار روزافزون بیماران جدید نیازمند بستری، در زمینه پذیرش بیماران با بحران روبرو هستیم و بار مراجعه به بخش های اورژانس بیمارستان ها در طی روزهای اخیر به نحو قابل توجهی افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراکز منتخب 16 ساعته را خط مقدم رسیدگی به افراد مشکوک و دارای علائم کرونا خاطرنشان کرد و با توجه به اطلاع رسانی های اجرا شده در خصوص این مراکز، از مردم خواست تا در صورت مشاهده علائم، ابتدا به پزشک خانواده و یا این مراکز مراجعه نمایند.

وی با اشاره به لغو عمل های جراحی غیراورژانسی و زیبایی در تمامی مراکز درمانی استان فارس تا اطلاع ثانوی، از مردم خواست تا برای حفظ سلامت خود و همچنین کاهش بار مراجعه به مراکز، در شرایط کنونی تنها برای موارد اورژانسی به بیمارستان ها مراجعه نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1143

به "در این استان هر ساعت یک فوتی بر اثر کرونا ثبت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این استان هر ساعت یک فوتی بر اثر کرونا ثبت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید