دستورالعمل زمان شروع ترم تحصیلی و پذیرش دانشجو در ایتالیا ابلاغ نشده است

به گزارش مجله جام جهان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم از تعلیق فعالیت های کنسولی سفارت ایتالیا در تهران در پی شیوع کرونا اطلاع داد و تاکید نمود: هنوز دستورالعملی از دولت ایتالیا برای زمان شروع ترم تحصیلی و پذیرش دانشجویان جدید ابلاغ نشده است.

دستورالعمل زمان شروع ترم تحصیلی و پذیرش دانشجو در ایتالیا ابلاغ نشده است

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حمید بیات روز سه شنبه در نشست مجازی با جمعی از تجار، مدیران شرکت ها و دانشجویان ایرانی، به ارائه توضیحاتی درخصوص سطح رابطه سیاسی ایران و ایتالیا، تاثیر تحریم ها و شیوع ویروس کرونا بر روابط مالی با این کشور، شرایط پروازهای مستقیم ایران به ایتالیا، نقش اتاق های مشترک بازرگانی در توسعه مناسبات تجاری دو کشور، نقش روابط مالی در تعمیق مراودات سیاسی ایران و ایتالیا پرداخت و سپس توصیه های لازم را به تجار و شرکت هایی که مایل به برقراری روابط تجاری با ایتالیا هستند، ارائه کرد.

وی در این نشست مجازی گفت: روابط دو کشور ایران و ایتالیا از سابقه طولانی برخوردار بوده و همیشه مناسبات حسنه و رو به گسترشی در همه حوزه ها بین طرفین وجود داشته و امروزه هم علیرغم تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا اگرچه با کاهش حجم تجارت روبرو شده ایم، اما همکاری در حوزه های متعدد دیگر کماکان ادامه یافته است.

سفیر ایران در رم از شرکت های ایرانی خواست تا در شرایط کنونی تحریم ها و در کنار کوشش بخش های دولتی، ابتکار عمل را بیش از پیش در دست گرفته و با توجه به بعضی محدودیت های تجاری اعمال شده ناشی از تحریم ها، راهکارهای جایگزین برای حفظ و توسعه همکاری ها و خصوصا افزایش حجم صادرات به ایتالیا را شناسایی و مورد بهره برداری قرار دهند.

به گزارش بخش رسانه ای سفارت ایران در رم، بیات همچنین به نقش اتاق های مشترک بازرگانی در تسهیل و تقویت امور تجاری و صنعتی دو کشور اشاره نمود و گفت: هر دو اتاق مشترک در ایران و ایتالیا بسیار فعال بوده و بسیاری از فعالیت های تجاری بین دو کشور توسط اعضای این اتاق ها صورت می گیرد.

وی درخصوص تبعات شیوع ویروس کرونا بر روابط ایران و ایتالیا توضیح داد: مهمترین تاثیر کرونا در فرایند روابط دو کشور بیشتر در حوزه حمل و نقل و توقف کامیون های ایرانی در مرز ترکیه مشهود بود.

بخش دیگری از سوالات، مربوط به مسائل دانشجویان ایرانی اعم از پذیرش و زمان بازگشایی دانشگاه های ایتالیا، مسائل اخذ ویزای دانشجویی و فعالیت سفارت ایتالیا در تهران بود که در این زمینه نیز پاسخ هایی از سوی این دیپلمات ایرانی ارائه شد.

بیات با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونایی و سیاست های قرنطینه ای سخت در ایتالیا اغلب واحدهای اداری و دانشگاهی به حالت تعطیل درآمدند، اعلام کرد: سفارت ایتالیا در تهران نیز برای مدتی فعالیت های کنسولی خود را به حالت تعلیق درآورد.

این دیپلمات کشورمان اضافه نمود: درخصوص زمان شروع ترم تحصیلی و پذیرش دانشجویان جدید، طی گفت وگوهایی که با سفارت ایتالیا در تهران صورت گرفت، اعلام کردند که هنوز دستورالعملی از دولت به آنها ابلاغ نشده، اگرچه پذیرش دانشجو خواهند داشت.

وی ادامه داد: به دلیل تاخیرهای به وجود آمده ناشی از کرونا، معین نیست در مورد زمان بندی صدور ویزای دانشجویان، سفارت ایتالیا در تهران به چه صورت اقدام خواهد نمود.

سفیر ایران در رم خطاب به متقاضیان ویزای تحصیلی ایتالیا ابراز داشت: توصیه می گردد این افراد حتما به نکات و شرایط درخواست شده در سایت سفارت ایتالیا در تهران توجه نمایند و مدارک درخواست شده را به صورت شفاف و دقیقا در زمان معین شده به سفارت ایتالیا تحویل دهند.

بیات اضافه نمود: سال گذشته ما مذاکرات متعددی با اداره بورس و همچنین وزارت امور خارجه ایتالیا برای برطرف مشکل دانشجویان ایرانی انجام دادیم و امیدوار هستیم در سال جدید شاهد مسائل برای ورود دانشجویان ایرانی به ایتالیا نباشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 535

به "دستورالعمل زمان شروع ترم تحصیلی و پذیرش دانشجو در ایتالیا ابلاغ نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل زمان شروع ترم تحصیلی و پذیرش دانشجو در ایتالیا ابلاغ نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید