دقایقی با گربه های بامزه استانبول

به گزارش مجله جام جهان، تصاویری از گربه های شهر استانبول

استانبول شهر زیبا و جذاب ترکیه جایی که سالانه پذیرای میلیون ها مسافر از سراسر دنیا است. در این شهر هر کس با هر سلیقه ای می تواند سفر دلچسب و خوبی را تجربه کند. اما موضوع جالب و هیجان انگیزی که درباره شهر استانبول وجود دارد و سبب شهرت آن شده وجود گربه های این شهر است. مردم استانبول بر اساس موازین و رئوفت اسلامی با حیوانات بسیار مهربان هستند و با آن ها رفتار محبت آمیزی دارند. گربه های استانبول ساکنین محترم و دوست داشتنی شهر هستند و اغلب مردم به آن ها غذا می دهند، برایشان جای خواب تهیه می نمایند و خلاصه نمی گذارند آب در دلشان تکان بخورد. نمی دانیم نظرتان در خصوص گربه چیست و آیا شما هم عاشق این پشمالوهای دوست داشتنی هستید یا نه. در این مطلب ما قصد تصاویری از زندگی گربه های شهر استانبول خدمتتان ارائه دهیم.

دقایقی با گربه های بامزه استانبول

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

عکس شماره 1

عکس شماره 2

در مقاله ای که سال 2007 در نشریه اکونومیست منتشر شده این طور آمده است:

ترکیه تنها کشور در بین کشورهای مسلمان نیست که با گربه ها با مهربانی رفتار می نماید. در دین اسلام گربه ها حیواناتی تمیز تلقی می شوند و احادیث و روایات متعددی از پیامبر اسلام در خصوص محبت به گربه وجود دارد.

عکس شماره 3

عکس شماره 4

عکس شماره 5

عکس شماره 6

تُمبیلی، گربه مشهور و محبوب استانبول

یک گربه معروف که حتما نام آن را شنیده اید تمبیلی نام دارد. گربه تپل و بامزه ای که در شهر استانبول زندگی می نماید و پس از مرگش مجسه ای از وی در محلی همیشه می نشت ساختند.

عکس شماره 7

عکس شماره 8

عکس شماره 9

عکس شماره 10

عکس شماره 11

عکس شماره 12

عکس شماره 13

عکس شماره 14

عکس شماره 16

عکس شماره 17

عکس شماره 18

مردم استانبول و ترکیه مردمانی مسلمان هستند و طبق احادیث و روایات پیغمبر اسلام و توجه به عطوفت اسلامی با گربه ها و دیگر حیوانات بسیار مهربان هستند. دین اسلام دین مهربانی است و در این دین نه تنها حقوق انسان ها بلکه حقوق حیوانات نیز در نظر گرفته شده است و آزار و اذیت حیوانات زبان بسته به هیچ وجه پذیرفته نیست. مهربانی و یاری به حیوانات یکی از موهبت های دین مبین اسلام است که خوشبختانه در تمام کشورهای مسلمان دیده می گردد و هیچ مسلمان معتقدی به حیوانات آسیب نمی رساند.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 488

به "دقایقی با گربه های بامزه استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دقایقی با گربه های بامزه استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید