دو رام قطارهای مسافری فدک در راستا تهران ، مشهد راه اندازی می گردد

به گزارش مجله جام جهان، دو رام قطار پنج ستاره در راستا مشهد - تهران و بالعکس به مناسبت نیمه شعبان راه اندازی می گردد.

دو رام قطارهای مسافری فدک در راستا تهران ، مشهد راه اندازی می گردد

مهدی معصومی مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری فدک در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی گفت:

با راه اندازی دو رام قطار پنج ستاره در جهت مشهد - تهران، مجموع قطارهای فراوریی شرکت فدک در مجتمع شهید کلاهدوز به پنج رام قطار افزایش می یابد تا این شرکت بتواند در سال یک میلیون و 800 هزار زائر شخصی و مسافران تور مشهد با قطار را در جهتهای تهران - مشهد و تهران - شیراز جابه جا کند.

وی با بیان اینکه این شرکت بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده درصدد است تا سرانجام سال 1395 تعداد قطارهای خود را به 14 رام قطار افزایش دهد، گفت که همان طور که قول داده بودیم شرکت قطارهای فدک هر ماه یک رام قطار را در جهتهای تهران - مشهد یا تهران - شیراز راه اندازی می نماید تا مجموع واگن های مسافری پنج ستاره این شرکت در سرانجام سال جاری به 200 واگن افزایش یابد.

معصومی اعلام کرد که با توجه به افزایش تقاضا برای سفر به مشهد مقدس شرکت فدک درصدد است هم زمان با جشن نیمه شعبان دو رام قطار خود را با هشت واگن و کوپه خواب چهار نفره در جهت تهران - مشهد و بالعکس راه اندازی کند.

مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری فدک با اشاره به سیر قطارهای این شرکت در جهتهای تهران - مشهد و تهران - شیراز اضافه کرد:

هم اکنون قطارهای این شرکت به صورت روزانه در جهت تهران - مشهد و بالعکس سیر جهت می نمایند و به صورت یک روز در میان قطارهای فدک در جهت تهران - شیراز و بالعکس رفت و آمد می نمایند.

وی با بیان اینکه در حوزه بهره برداری از قطارها، این شرکت در پی ارائه خدمت هتل های پنج ستاره به مسافران است، گفت که برای آموزش مهمان داران این شرکت علاوه بر اساتید داخلی از اساتید شرکت های هوایی لوفت هانزا و آسیاایر استفاده می گردد تا خدمات ما مطابق با استانداردهای دنیای تعریف گردد.

معصومی گفت که هر واگن قطار پنج ستاره پس از فراوری در مجتمع شهید کلاهدوز برای شرکت فدک بیش از 20 میلیارد ریال هزینه دارد.

مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری فدک با بیان اینکه این شرکت برای نخستین بار مجوز افزایش سرعت قطارهای خود را به 200 کیلومتر در ساعت از معاونت فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران گرفته است، اعلام کرد که هم اکنون قطارهای روزانه این شرکت پس از قطارهای ترنست با سرعت 160 کیلومتر در ساعت در جهت تهران - مشهد سیر می نمایند و در آینده نزدیک سرعت قطارهای این شرکت به 200 کیلومتر در ساعت افزایش می یابد.

وی اضافه کرد که تمام واگن قطارهای مسافری این شرکت در داخل فراوری می گردد و با توجه به نصب تجهیرات صوتی، تصویری و اینترنتی در داخل کوپه ها، مسافران هر لحظه می توانند از زمان ورود قطار به ایستگاه مقصد آگاه شوند.

برگزاری نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی زمینه مناسبی را برای شرکت های ایرانی به منظور همکاری خود با شرکت های معتبر دنیا در صنعت حمل و نقل ریلی فراهم می نماید تا بتوانند از آخرین دستاوردهای صنعت ریلی و صنایع وابسته به آن استفاده نمایند.

در این نمایشگاه بخش های مختلف صنایع و خدمات مختلف ریلی از جمله بخش مسافری درون شهری، برون شهری و بخش باری، واگن های نیرو محرکه، واگن مولد، لکوموتیوهای برقی و دیزلی، قطعات مصرفی واگن های اتوبوسی، واگن های باری، شرکت های حمل و نقل ریلی، شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش، خدمات تعمیر و نگهداری و خدمات بیمه ای در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1594

به "دو رام قطارهای مسافری فدک در راستا تهران ، مشهد راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو رام قطارهای مسافری فدک در راستا تهران ، مشهد راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید