دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کیوتو را بشناسید

به گزارش مجله جام جهان، کیوتو مرکز سابق ژاپن و شهری با تارخ و فرهنگ بی نظیر است که گنجینه ای از معماری سنتی، باغ های ژاپنی، معابد بزرگ و فستیوال های سنتی را به گردشگران تقدیم می نماید. این شهر نسبت به توکیو مرکز ژاپن خلوت تر است، بنابراین فرصت خوبی را برای سفر آرامش بخش به ژاپن در اختیار مسافران قرار می دهد.

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کیوتو را بشناسید

در این گزارش 5 مورد از تماشای ترین جاذبه های گردشگری کیوتو معرفی می گردد.

معبد کینکاکوجی

اگر می خواهید به طور همزمان از یک طبیعت زیبا و یک شاهکار معماری سنتی ژاپنی بازدید کنید، می توانید به معبد کینکاکوجی بروید. این معبد که به معبد طلایی نیز معروف است، در کنار درختان سر به فلک کشیده و دریاچه ای زیبا واقع شده است. این بنا در قرن 14 ساخته شده و قبلا یک اقامتگاه بود که در نهایت به یک معبد بودایی تغییر یافت.

دو طبقه بالایی این معبد روکشی از طلا دارند و تمام معبد و اطراف آن در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. امکاناتی همانند چایخانه برای پذیرایی از بازتماشامایند گان در این معبد وجود دارد.

باغ های بامبو

بازدید از یک جنگل بامبو نیز در شهر کیوتو امکان پذیر است. جنگل بامبو ژاپن در منطقه آراشیما قرار گرفته و در تمام طول سال مملو از گردشگرانی است که می خواهند در این باغ بزرگ پیاده روی نموده و عکس بگیرند.

پیاده روی در این منطقه بسیار وسیع ممکن است ساعت ها طول بکشد. در عوض می توان به صدای آرامش بخش حرکت بامبوها با جریان باد گوش سپرد و از این تجربه منحصر به فرد به طور کامل استفاده کرد.

بازار نیشی کا

نیشی کا، یک بازار سنتی در کیوتو است که به صورت یک خیابان طولانی در این شهر واقع شده است و در اغلب اوقات مردم کیوتو نیز از این بازار خرید می نمایند. این بازار صدها مغازه از شغل های مختلف و تعداد زیادی رستوران دارد و به همین علت بیشتر گردشگران چندین بار از این بازار تماشا می نمایند. گردشگران به این بازار لقب آشپزخانه کیوتو را داده اند؛ چراکه رستوران های بازار، بیشتر غذاهای محلی ژاپن و این شهر را به مشتریان عرضه می نمایند و در عین حال وسایل سنتی آشپزی را نیز به فروش می رسانند.

خرید سوغاتی از این بازار نیز بسیار مرسوم است و بیشتر وسایل سنتی ژاپن در بازار نیشی کا به فروش می رسد. اغلب ترشی ها و شیرینی های خاص ژاپنی را نیز می توان در این بازار پیدا کرد.

محله هیگاشی یاما

محله هیگاشی یاما سنتی ترین محله کیوتو است و با بازدید از این منطقه میتوان از معماری سنتی و خاص ژاپن لذت برد. این محله بزرگ در کنار کوه کیوتو قرار گرفته و یادآور دورانی است که کیوتو، مرکز ژاپن بوده است؛ به همین علت بافت سنتی خانه ها و مغازه های آن به طرز شگفت انگیزی حفظ شده است. زندگی در این محله به روال واقعی وجود دارد و هنوز هم بسیاری از کیوتویی ها در این خانه های تاریخی زندگی می نمایند.

بافت این محله را خانه ها و مغازه های چوبی تشکیل می دهند. این محله بزرگ از گذرهای مختلفی تشکیل شده است و به علت بازدید روزانه تعداد زیادی از گردشگران، مغازه های محله وسایل مورد احتیاج و مورد علاقه بازتماشامایندگان را نیز به فروش می رسانند.

موزه ملی مانگا

این موزه، بهشت گردشگرانی است که به مانگاها و انیمه های ژاپنی علاقه دارند. این افراد می توانند از موزه مانگا کیوتو تماشا نمایند. مانگا هنر خاص ژاپنی بوده که به تمام جهان صادر شده است. این کتاب های کمیک که انیمه های ژاپنی نیز از روی آن ساخته می گردد، از سال 2006 و با افتتاح این موزه در اختیار بازتماشامایندگان قرار گرفته است. در این موزه آثار هنرمندان ژاپنی و غیر ژاپنی این سبک هنری در کنار هم به نمایش گذاشته شده است. این موزه مانند کتابخانه ای زیبا است که می توان در سکوت خاص آن به ورق زدن آثار مانگای مورد علاقه خود اقدام کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 24 خرداد 1403 بروزرسانی: 24 خرداد 1403 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1854

به "دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کیوتو را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کیوتو را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید