معرفی برترین محله های شهر توکیو

به گزارش مجله جام جهان، توکیو (Tokyo) یکی از پرجمعیت ترین کلان شهرهای دنیا به شمار می رود که بیش از 9 میلیون نفر در محله های مختلف آن زندگی می نمایند، محله هایی که هر کدام از آن ها تاریخچه و وجه تمایز خودشان را دارند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برترین محله های شهر توکیو بپردازیم.

معرفی برترین محله های شهر توکیو

1. شیبویا

Shibuya

شیبویا (Shibuya) یکی از منطقه ها توکیو به شمار می رود که بیشتر به خاطر چهار راه خودش معروفیت دارد که از آن به عنوان شلوغ ترین تقاطع در سطح دنیا یاد می نمایند. برای رسیدن به اینجا نیز به وسیله خروجی هاچیکو از ایستگاه شیبویا خارج شوید و با عبور از مجسمه یادبود هاچیکو (Hachiko Memorial Statue) به سمت انبوهی از عابران پیاده حرکت کنید. اینجا عمدتا یک منطقه خرید است و فروشگاه های بزرگ و داروخانه های زنجیره ای متعددی را در خودی جای داده است.

2. شینجوکو

Shinjuku

محله شینجوکو (Shinjuku) به عنوان مرکز پر جنب وجوش، مهیج و بی خواب شهر توکیو به شمار می رود و یکی از اصلی ترین جاذبه های این منطقه نیز بخش چراغ قرمز یا Kabuki-cho آن است که در آنجا، کلاب ها، هتل ها و سالن های ماساژ قرار دارند.

در اینجا بعلاوه می توانید از رستورانی درخشان، فوق العاده و مجذوب کنندهی به نام Robot Restaurant تماشا کنید. این رستوران از جمله جاهایی به شمار می رود که در سفر به توکیو حتما باید از آن بازدید کنید.

3. گینزا

Ginza

گینزا (Ginza) لوکس ترین منطقه توکیو برای خرید به شمار می رود. در اینجا، فروشگاه های بزرگ از معروفیتی دنیای برخوردار هستند و بعضی از آن ها نیز تاریخی به قدمت قرن ها دارند. بهترین زمان برای بازدید از اینجا در روزهای یکشنبه است که در آن موقع، خیابان اصلی به روی تردد خودروها بسته می گردد و عابران پیاده می توانند آزادانه تردد نمایند.

گشت و گذار در محله گینزا از جمله فعالیت هایی است که در ژاپن شناخته شده است و حتما باید در سفر خود به این کشور آن را تجربه کنید. رستوران برجسته Sushi Jiro و کافه Cafe de Lambre نیز از جمله مکان های برجسته این محله محسوب می شوند.

4. هاراجوکو

Harajuku

تاکشیتا دوری (Takeshita-dori) جذبه اصلی محله هاراجوکو (Harajuku) به شمار می رود و خیابانی از غرفه های کرپ شیرین، فروشگاه های لوازم تزئینی و فروشگاه های مُد است. در اینجا شما می توانید لباس های کازپلی یا لباس گوتیک لولیتا را اجاره کنید.

مغازه های قدیمی و بوتیک های دست دوم نیز بیشتر در اطراف گالری دیزاین فستا (Design Festa Gallery) جمع شده اند و در آنجا می توانید هنرمندان بومی را مشاهده کنید که در حال فروش آثار خودشان هستند.

5. اوئنو

Ueno

محله اوئنو (Ueno) در شهر توکیو بیشتر به خاطر پارکی به همین نام معروفیت دارد و جایی است که در آن، ساکنین شهر توکیو هر بهار برای پیک نیکی زیر شکوفه های گیلاس دور هم جمع می شوند. در اینجا موزه ملی توکیو (Tokyo National Museum) نیز دیده می گردد که بهترین موزه هنر و گنجینه های فرهنگی ژاپن به شمار می رود.

در موزه ملی توکیو از ظروف لاکی خیره نماینده تا طومارهای نقاشی زیبا و مجموعه های بسیار دقیق و شگفت انگیزی از زره های سامورایی را می توان مشاهده کرد. این مجموعه ها بر اساس دوره های تاریخی تقسیم شده اند تا بازتماشامایندگان به خوبی بتوانند تحول هنر و صنایع دستی ژاپن از 1000 سال قبل از میلاد تا قرن بیست و یکم را مشاهده نمایند.

6. آساکوسا

Asakusa

محله آساکوسا (Asakusa) از جمله مکان های همواره شلوغ توکیو به شمار می رود که در آنجا می توانید جنبه سنتی ژاپن را تجربه کنید. این محله از جمله مکان هایی محسوب می گردد که در سفر خود به ژاپن باید از آن تماشا کنید.

در گشت و گذار خود در محله آساکوسا احتمالا از قدیمی ترین معبد توکیو به نام معبد Senso-ji نیز بازدید خواهید کرد که عکاسی در زیر فانوس غول پیکر دروازه کامیناری مون (Kaminari-mon) می تواند بسیار خاطره انگیز باشد.

7. کوئنجی

Koenji

کوئنجی (Koenji) درست در فاصله چند ایستگاهی از محله شینجوکو واقع شده است و محله ای بکر و مجذوب کننده در شهر توکیو به شمار می رود که در گشت و گذار در میان آن می توان مغازه های قدیمی و چندین کافه برجسته را مشاهده کرد.

محله کوئنجی در طول شب واقعا سرزنده و بانشاط است و نوازندگان مشتاق و بسیار خوبی در بعضی از نقاط آن به اجرای موسیقی می پردازند و حس و حالی بسیار دلنشینی به این محله می دهند. گشت و گذار در میان کلاب ها نیز می تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

8. آکیهابارا

Akihabara

آکیهابارا (Akihabara) زمانی مرکز الکترونیک دنیا بود که در آن، مردم برای خرید جدیدترین دوربین ها و دستگاه های VCR به آنجا هجوم می آوردند. هر چند، امروزه این محله بیشتر در تسخیر هواداران دنیای انیمه و مانگا است.

در اینجا می توان کافه های مختلفی را مشاهده کرد که در طراحی آن ها از انیمه ها و مانگاهای مختلف الهام گرفته شده است. در بعضی از کافه ها نیز کارکنان لباس خدمتکارهای فرانسوی را بر تن دارند و غذاهای مختلفی را برای مهمان سرو می نمایند.

9. کیچیجوجی

Kitchijoji

محله کیچیجوجی (Kitchijoji) در فاصله دورتری نسبت به دیگر محله های برجسته توکیو واقع شده است و در آنجا شما می توانید موزه بسیار مجذوب کننده و تماشایی جیبلی را مشاهده کنید. این مکان شامل گالری، اتاق بازی، سالن سینما و بعلاوه موزه ای از آثار استودیو جیبلی (Studio Ghibli) است، استودیویی که بیشتر برای ساخت انیمه های مشهوری همانند انیمه همسایه من توتورو (My Neighbor Totoro) و انیمه شهر اشباح (Spirited Away) معروفیت دارد.

علاوه بر این در محله کیچیجوجی می توان پارک بسیار زیبا و تماشایی اینوکاشیرا (Inokashira Park) را نیز مشاهده کرد که مقصدی ایدئال برای دوری از جنبه های شلوغ و خسته نماینده شهر توکیو به شمار می رود. در این پارک نیز می توانید شاهد بعضی از زیباترین و درخشان ترین درختان گیلاس و شکوفه های آن باشید.

10. دایکان یاما

Daikanyama

محله دایکان یاما (Daikanyama) که گاهی اوقات از آن به عنوان بروکلین مرکز ژاپن یاد می نمایند، محله ای کوچک و شاخص در توکیو به شمار می رود. در خانه کیو آساکورا (Kyu Asakura House) که یک اقامتگاه خصوصی بوده و به خوبی تا به امروز حفظ شده، شما می توانید شاهد گذشته ژاپن باشید.

یکی از برجسته ترین جاذبه های این محله، کتاب فروشی سوتایا (Tsutaya Books) نام دارد که از آن به عنوان یکی از زیباترین کتاب فروشی های دنیا یاد می نمایند. در داخل این کتاب فروشی می توانید در میان انبوهی از کتاب ها کاوش کنید و یا در بخش موسیقی آن از میان بیش از 120 هزار آلبوم انتخاب کنید.

منبع: فوت و فن / tripsavvy
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1746

به "معرفی برترین محله های شهر توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین محله های شهر توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید