برطرف تنبلی چشم بچه ها با عینک واقعیت مجازی

به گزارش مجله جام جهان، محققان در یک تیم استارت آپی پیروز به طراحی یک عینک واقعیت مجازی شدند که به جای روش های سنتی درمان تنبلی چشم با بازی و انیمیشن، این بیماری را در بچه ها 4-12سال برطرف می نماید.

برطرف تنبلی چشم بچه ها با عینک واقعیت مجازی

آریانا سلطانی، مدیر کسب و کار تیم استارت آپی فراوری نماینده عینک های مجازی برای درمان تنبلی چشم و تیم برگزیده در نهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس 2020 در تبادل نظر با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر از روش های سنتی برای برطرف تنبلی چشم بچه ها از یک تا 3 سال استفاده می گردد از این رو در صدد بر آمدیم تا با طراحی عینک های واقعیت مجازی، بازی و اپلیکیشن های این عینک گامی به سوی تغییر روش سنتی برداریم.

وی با بیان اینکه در روش سنتی از پدهایی بنا به تشخیص پزشک برای برطرف تنبلی چشم استفاده می گردد، اعلام کرد: در استفاده از این عینک ها، نیازی به پد نیست و کودک با عینک مجازی در خانه بنا به تشخیص پزشک می تواند در راستای برطرف بیماری اقدام نمایند.

سلطانی مطرح نمود: در واقع این عینک مجازی یک کلینیک واقعیت مجازی است که بیماری تنبلی چشم کودک را با بازی و انیمیشن درمان می نماید.

وی با تاکید بر اینکه در کنار طراحی بازی ها و انیمیشن های این عینک مجازی، از هوش مصنوعی برای تحلیل داده های فرایند درمانی کودک استفاده کردیم، اضافه نمود: این داده ها فرایند بهبودی کودک را برای پزشک تعیین می نماید.

مدیر کسب و کار این تیم استارت آپی خاطر نشان کرد: بر اساس برآوردهایی که داشتیم، میانگین هزینه استفاده از روش سنتی برای یک بیمار بیشتر از هزینه استفاده از عینک های مجازی است؛ از این رو استفاده از این عینک ها به صرفه تر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه این عینک ها نحوه کاربری راحتی در خانه دارند، گفت: در حال حاضر بازی درمانی در واقعیت مجازی در کشور برای برطرف تنبلی چشم وجود ندارد از این رو در کشور رقیبی نداریم؛ اما در کشورهای خارجی همچون اروپا و امریکا 3 شرکت رقیب ما هستند ولی این عینک واقعیت مجازی مزیت هایی نسبت به این محصولات خارجی دارد.

وی با اشاره به مزیتهای عینک واقعیت مجازی برای درمان تنبلی چشم بچه ها گفت: نمونه های خارجی علاوه بر قیمت بالای عینک های خارجی، وزن سنگینی دارند که برای کودک غیر قابل تحمل است.

سلطانی با بیان اینکه بچه ها 4تا12 سال می توانند از این محصول استفاده نمایند، اعلام کرد: اکنون این محصول به فروش رسیده و در صدد هستیم که آن را صادر کنیم.

به گفته این محقق، این عینک مجازی تست های خود را در یکی از بیمارستانهای تهران پس داده است و از اواخر سال گذشته تا کنون 300 کودک از این عینک ها استفاده نموده اند.

وی با اشاره به کارکرد این عینک گفت: این عینک واقعیت مجازی با محرک هایی که دارد باعث می گردد سلول های خفته مغز را فعال کند تا چشم بهبود بیابد.

سلطانی اضافه نمود: تمام بازی، اپلیکیشن و ساختار عینک واقعیت مجازی به غیر از لنزها، ایرانی هستند از این رو قیمت پایینی دارد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 716

به "برطرف تنبلی چشم بچه ها با عینک واقعیت مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف تنبلی چشم بچه ها با عینک واقعیت مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید