روستایی که فقط 3 ساعت در روز روشن است

به گزارش مجله جام جهان، درحالیکه ماه رمضان سال جاری به علت طولانی بودن ساعات روز، جز طولانی ترین و خاص ترین ماه های رمضان است، اهالی روستایی در کشور عمان در فقط سه ساعت در طول روز نور خورشید را می بینند.

روستایی که فقط 3 ساعت در روز روشن است

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، به نقل از العالم، المرصد، روستای وکان در عمان در ارتفاع دوهزار متری از سطح دریا در دره مستل در استان نخل در جنوب الباطنه و درفاصله 150 کیلومتری مسقط (پایتخت عمان) واقع شده است و اهالی این روستا در روز فقط سه ساعت و نیم روزه می گیرند.

راه منتهی به این روستا از چند دره می گذرد و برای رفتن به این روستا باید از خودروهای شاسی بلند استفاده کرد.

آب و هوای این منطقه معتدل است و در تابستان هوایی گرم و در زمستان هوایی سرد دارد، خورشید دراین شهرساعت یازده صبح طلوع می نماید و ساعت دو و نیم ظهر به وقت عمان غروب می نماید، یعنی دراین شهر فقط سه ساعت و نیم روز است.

خاک این روستا حاصلخیز بوده و درآن مزارع پله ای وجود دارد و درختان میوه زیادی مانند انگور، انار و زردآلو درآن فراوان است.

در ورودی روستای وکان، مرکزی برای اطلاع رسانی و استقبال از گردشگران وجود دارد و جاده ای به مسافت هزار و 100 کیلومتر هست که اطراف ان با دیوار محافظت شده است و مناطقی برای خدمت رسانی و جاهایی برای نشستن وجود دارد و مرکزی نیز به عنوان استراحتگاه هست که بر روستا و مزارع پله ای مشرف است.

این روستا با طبیعت دیدنی خود همچنین دارای یک راستا کوهستانی مختص به دوستداران ورزش پیاده روی است که روستا را به الجبل الاخضر (کوه سبز) وصل می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 103

به "روستایی که فقط 3 ساعت در روز روشن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستایی که فقط 3 ساعت در روز روشن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید