روسیه از ورود تروریست ها از سوریه به قره باغ اطلاع داد

به گزارش مجله جام جهان، خبرنگاران: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو اطلاعات موثق در اختیار دارد که شماری جنگجو از سوریه به قره باغ انتقال یافته اند و این اطلاعات از رسانه ها گرفته نشده است.

روسیه از ورود تروریست ها از سوریه به قره باغ اطلاع داد

جهت دریافت خدمات فضای داخلی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا ، ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در واکنش به پرسش خبرنگاری در خصوص امکان انتقال جنگجویان از سوریه به قره باغ برای نبرد به نفع یکی از طرف های مناقشه گفت: ما این اطلاعات معتبر را در اختیار داریم و بنابراین شما در این مورد حق دارید.

زاخارووا اضافه کرد: این اطلاعات در رسانه های خبری و نیز اخبار در شبکه های اجتماعی منتشر شده است و برای بیانیه ای که در وزارت خارجه روسیه در این مورد منتشر کردیم اطلاعات کافی در اختیار داریم که بر اساس واقعیت های موجود است.

بعضی رسانه های روسیه در روزهای اخیر مدعی شدند که جمهوری آذربایجان شماری از جنگجویان در سوریه را با یاری ترکیه به این کشور منتقل نموده و این افراد در زد و خوردهای مسلحانه در قره باغ شرکت می نمایند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای در این باره اضافه کرد: بر اساس اطلاعات موجود، در منطقه مناقشه قره باغ ستیزه جویانی ازجمله از از سوریه و لیبی برای شرکت در اقدامات نظامی منتقل می شوند.

این بیانیه یادآورشد که از این مساله بشدت نگران هستیم و معتقدیم که نه فقط منجر به تشدید تنش ها در منطقه مناقشه می گردد بلکه تهدیدهای بلندمدت برای امنیت کشورهای منطقه ایجاد می نماید.

بیانیه وزارت خارجه روسیه اضافه کرد: از کشورهای مربوطه می خواهیم تدابیر موثر برای جلوگیری از استفاده از جنگجویان خارجی در منطقه قره باغ بکار گیرند و این افراد را از منطقه خارج نمایند.

رییس جمهوری فرانسه نیز بیان کرد که کشورش شواهدی در اختیار دارد که انتقال جنگجویان از سوریه به قره باغ توسط ترکیه را ثابت می نماید.

به گزارش ریانووستی، امانوئل مکرون که در اجلاس اتحادیه اروپا در بروکسل سخن می گفت، با بیان اینکه شرایط قره باغ پیچیده است، اضافه کرد: می خواهم بگویم که اطلاعاتی دراختیار داریم که با اطمینان اثبات می نماید که گروهی از جنگجویان سوری را برای شرکت در مناقشه مسلحانه در قره باغ ترک نموده اند.

دولت باکو این اظهارات مبنی بر حضور جنگجویان خارجی در جنگ قره باغ را تکذیب نموده است.

روز یکشنبه ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای، نیروهای ارمنستان را شروع نماینده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را شروعنماینده حمله دانست.

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی نزد هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش بینی نموده بود. دو کشور چندین دهه برسر مالکیت منطقه قره باغ با یکدیگر اختلاف دارند.

در سال 1994 میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، بعضی دولت های اروپایی و منطقه برای انتها دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و انتها با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما کوشش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تاکنوننتیجه ای نداشته است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 707

به "روسیه از ورود تروریست ها از سوریه به قره باغ اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه از ورود تروریست ها از سوریه به قره باغ اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید