رونق بازار خودروهای برقی ، کاهش 10 هزار نفری نیروی کار مرسدس بنز در جهان

به گزارش مجله جام جهان، شرکت دایملر که در جهان با خودروهای مرسدس بنز شناخته می گردد، برای سال آینده یک میلیارد یورو از هزینه هایش کم و فرایند خروج دست کم 10 هزار کارمند خود را شروع می نماید.

رونق بازار خودروهای برقی ، کاهش 10 هزار نفری نیروی کار مرسدس بنز در جهان

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، دایملر در شرایطی تصمیم گرفته یک میلیارد یورو کمتر برای دستمزد و حقوق کارکنان خود هزینه کند که سال گذشته 7.6 میلیارد یورو سود نموده بود اما رونق بازار خودروهای برقی این شرکت بزرگ را به فکر کاهش تعداد کارمندان و کارگران انداخته است؛ رقمی که گفته می گردد شاید تا سال 2022 به بیش از 10 هزار نفر هم برسد.

  • رونمایی از مدل هیبریدی مرسدس بنز 2020 در نمایشگاه فرانکفورت

دایملر که علاوه بر خودروهای سواری در کار فراوری کامیون، ون و اتوبوس هم هست، روز آدینه خبر کاهش 10 هزار نفر از کارمندان خود را در سراسر جهان اعلام و اندکی بعد آشکار کرد این تعداد ممکن است تا انتها سال 2022 بسیار بیشتر هم باشد. ویلفرد پورت، رئیس بخش نیروی انسانی دایملر به خبرنگاران گفت: رقم کاهش کارکنان ما در جهان پنج رقمی خواهد بود. ضمن اینکه از هر 10 مدیر دایملر، یک نفر کار خود را از دست می دهد.

این کاهش 10 هزار نفری صرفا به معنی اخراج نیست؛ برخی کارکنان بازنشسته می شوند و کسی جای آنها را نمی گیرند. برخی هم با بازنشستگی زودهنگام و بازخرید از شرکت دایملر می فرایند. این فرایند کاهش تعداد کارکنان پیش تر به اطلاع و تایید اتحادیه کارمندان این شرکت آلمانی هم رسیده است. پیش از دایملر، دیگر شرکت های بزرگ خودروسازی از جمله آئودی و جگوار هم این فرایند را شروع نموده بودند.

آئودی که شاخه ای از فولکس واگن است، هفته گذشته خاطرنشان کرد برنامه کاهش شش میلیون یورویی حقوق و دستمزد تا سال 2025 به معنی از دست رفتن 9500 فرصت شغلی است. شرکت بی ام و هم میخواهد تا سال 2022 حدود شش هزار فرصت شغلی را کاهش دهد.

شرکت دایملر تا انتها سال 2019 بیش از 300 هزار مدیر و کارمند و کارگر در سراسر جهان دارد و می خواهد در سال های پیش رو بیشتر روی فراوری خودروهای الکتریکی تمرکز کند. نخستین خودروی برقی مرسدس بنز سال 2020 روانه بازار می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 151

به "رونق بازار خودروهای برقی ، کاهش 10 هزار نفری نیروی کار مرسدس بنز در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق بازار خودروهای برقی ، کاهش 10 هزار نفری نیروی کار مرسدس بنز در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید