ساخت به روز ترین دستگاه جلوگیری از نفوذ به شبکه های امن در فضای اینترنت

به گزارش مجله جام جهان، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: جوانان نخبه این شرکت پیروز به ساخت دستگاه جلوگیری از نفوذ به شبکه های امن در فضای اینترنت شده اند.

ساخت به روز ترین دستگاه جلوگیری از نفوذ به شبکه های امن در فضای اینترنت

مهران سلمانی گفت: دیتا دیود محصولی است که برای جلوگیری از نفوذ به شبکه های امن در فضای اترنت استفاده می شود. این محصول کار یک سوسازی جریان داده را با استفاده از سخت افزار انجام می دهد و می تواند به صورت کاملا یک طرفه انتقال پیام اینترنت را انجام دهد و اجازه انتقال هر گونه اطلاعات را از شبکه امن به بیرون را مسدود می کند. یکی از ویژگی های آن کاملا سخت افزاری بودن محصول و عدم بهره گیری از هرگونه سیستم عامل این محصول است.

دیتا دیود های سخت افزاری، مستقل از سیستم عامل ها کار می کنند و حفاظت را در لایه Physical و یا IP انجام می دهند. می توان گفت Firmware های این ابزار ها کامل غیر قابل نفوذ هستند. استقلال از سیستم عامل و عدم پردازش پکت های اطلاعات دریافتی این امکان را می دهد که این ابزار ها بسیار سریع باشند و مانند دیتا دیود نرم افزاری شبکه را کند نکنند؛ اما در عین حال عدم پردازش پکت ها، پروتکل های ارتباطی پشتیبانی شده از طرف این ابزار را محدود می کند.

او گفت: از این محصول در اتاق های کنترل صنعتی، ابزار دقیق، ارتباط بین واحد صنعتی و فناوری اطلاعات استفاده می شود. ایران بعد از کشور های آمریکا، انگلیس، چین و سوئد تولید کننده این دستگاه است. با توجه به این که محصولات امنیتی ساخته شده در خارج از کشور احتمالا دارای در پشتی به منظور شنود اطلاعات است، این تجهیز کاملا بومی، انتقال یک طرفه داده را به صورت 100% تضمین می کند و عاری از هر گونه درپشتی (backdoor) است.

او با توجه به ماهیت محصول و نیاز های متنوع سازمان ها و کاربرد های مختلف معتقد است که این شرکت امکان همکاری در خصوصی سازی محصول به منظور تسهیل در استفاده از محصول را دارد و این کار در بسیاری از فروش ها اتفاق افتاده است.

برای آگاهی از شرایط کار نود های حساس (اطلاعات سرورها، شرایط بانک های داده و نود های سخت افزاری و ...) بر خط روی گوشی تلفن همراه و بدون امکان نفوذ در نودها، ایده ساخت یکسوکننده جریان اطلاعات در فضای اترنت در شرکت مطرح و با توجه به پتانسیل سخت افزاری و نرم افزاری شرکت، محصول طراحی و ساخته شد.

حدود 300 دستگاه از این محصول تولید و عرضه شده که قیمت آن نسبت به نمونه خارجی 2 الی 3 برابر کمتر است.

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1604

به "ساخت به روز ترین دستگاه جلوگیری از نفوذ به شبکه های امن در فضای اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت به روز ترین دستگاه جلوگیری از نفوذ به شبکه های امن در فضای اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید