سفر زلمی خلیلزاد به پاکستان پس از مذاکرات بی نتیجه در قطر

به گزارش مجله جام جهان، بعضی منابع اعلام کردند که نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پس از مذاکرات بی نتیجه با طالبان با دور تازه ای رایزنی هایش از بروکسل به پاکستان سفر نموده است.

سفر زلمی خلیلزاد به پاکستان پس از مذاکرات بی نتیجه در قطر

از سفر با تور کانادا از اصفهان لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، رسانه ها در افغانستان می گویند که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان به پاکستان رفته تا با مقامات این کشور درباره طالبان و مذاکرات بین الافغانی گفت وگو کند.

کی بلی هاچسون نماینده دائم آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز دو روز قبل در توئیتی از ملاقاتش با زلمی خلیلزاد و ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان خبر داده بود.

این ملاقات در مقر سازمان ناتو در شهر بروکسل کشور بلژیک اجرا شده بود.

هاچسون گفته بود که آمریکا و شرکای ناتو برای کوشش های نظامی و دیپلماتیک جهت انتها دادن به جنگ در افغانستان و نیز تضمین این متعهد هستند که افغانستان هرگز بار دیگر توسط تروریست هایی فعال در این کشور مورد تهدید قرار نگیرد.

طالبان اخیراً در بیانیه ای بیان کرد که با طرح کاهش خشونت ها موافقت نموده اما آمریکایی ها با طولانی کردن این مذاکرات به دنبال اهداف دیگری هستند.

طالبان گفته بود: طرف آمریکایی می خواهد در تعریف کاهش خشونت وقت بیشتری را هدر دهد در حالی که این تنها بخش کوچکی از مطالبه کابل است که به عنوان ابزاری برای جلوگیری از صلح استفاده می گردد.

با این حال، حملات طالبان بار دیگر افزایش یافته است و اواسط هفته گذشته نیز یک فروند هواپیمای نظامیان آمریکایی در ولایت غزنی سقوط کرد که این گروه با انتشار بیانیه ای ضمن قبول مسئولیت ساقط کردن این هواپیما اضافه نمود: شمار زیادی از مقامات ارشد سازمان سیا در این سانحه کشته شدند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 220

به "سفر زلمی خلیلزاد به پاکستان پس از مذاکرات بی نتیجه در قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر زلمی خلیلزاد به پاکستان پس از مذاکرات بی نتیجه در قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید