سمنان از یک استان معبر عبور نموده و به مقصد گردشگری تبدیل شده است

به گزارش مجله جام جهان، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، سمنان از یک استان معبر عبور نموده و به مقصد گردشگری تبدیل شده است.

سمنان از یک استان معبر عبور نموده و به مقصد گردشگری تبدیل شده است

امیر کرم زاده گفت: ضریب اشغال تخت ها به عنوان یک شاخص برای سنجش حقیقی یک مقصد گردشگری است و برای اینکه یک استان را مقصد گردشگری بدانیم باید اندازه ضریب اشغال تخت ها در آن از مرز 50 درصد بگذرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان ادامه داد: این در حالی است که ضریب اشغال تخت ها در هتل ها و تأسیسات گردشگری مرکز استان هم اینک 80 درصد است و این شاخص بطور میانه در سطح استان نیز 65درصد است.

کرم زاده گفت: ضریب اشغال تخت ها، گویای این است که استان سمنان هم اینک به عنوان یک مقصد گردشگری در سطح کشور مطرح است.

او با اشاره به اینکه در کمتر استانی اتفاق می افتد که ضریب اشغال تخت ها از صد در صد عبور کند، اضافه کرد: حدود دو ماه پیش ضریب اشغال تخت ها در استان سمنان به بیش از 103 درصد هم رسید.

کرم زاده رشد و توسعه بیش از پیش اقتصاد گردشگری در این استان را مستلزم تکمیل زیرساخت های گردشگری عنوان نمود و گفت: علاوه بر این باید در زمینه معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی استان و برپایی رویدادهای ملی و بین المللی در استان کوشش بیشتری کنیم.

او با اشاره به تعدد مراکز گردشگری در حال ساخت در این استان اضافه کرد: تکمیل این پروژه ها می تواند ظرفیت های استان در بخش گردشگری را افزایش داده و زمینه برپایی رویدادهای ملی و بین المللی در استان را فراهم کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با ابراز رضایت از خدمات کیفی بومگردی های استان گفت: اقامتگاه های بومگردی استان سمنان از پیروز ترین اقامتگاه های کشور در زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی هستند.

او از تنوع نان های استان به عنوان یک جاذبه مهم در حوزه غذایی یاد کرد و اضافه کرد: بیش از صد نوع نان در استان پخته می گردد و با توجه به علاقمندی گردشگران، مراکز و تأسیسات گردشگری استان را ملزم به ارائه غذاهای بومی و افزایش تنوع غذایی در وعده های مختلف کردیم.

کرم زاده گفت: دو مجموعه میراث فرهنگی و جهاد دانشگاهی استان همکاری بسیار خوب و نزدیکی با همدیگر دارند و هیچ فاصله ای بین خبرگزاری ایسنا و اداره کل میراث فرهنگی استان وجود ندارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از این استان پهناور به عنوان دیار جاذبه های رنگارنگ یاد کرد و گفت: استان سمنان به استثنای جاذبه های دریایی، تمام اقلیم های دیگر از بیابان و کویر گرفته تا دشت و کوهستان و جنگل و... را یکجا در خود دارد.

او از وجود افزون بر 900 اثر منقول و غیرمنقول ثبت ملی شده در این استان به عنوان فرصتی برای بهبود اقتصاد گردشگری در استان نام برد و توضیح داد: زیباترین کاروانسراهای تاریخی کشور در این استان واقع شدند. ضمن اینکه شش کاروانسرای استان نیز در صف ثبت جهانی است.

کرم زاده از وجود یک اثر جهانی در استان اطلاع داد و گفت: جنگل ابر که به ثبت جهانی رسیده است نیز ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری و طبیعت گردی در این استان است.

علی منصفی راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اجرای طرح مشاغل خانگی از سوی جهاد دانشگاهی استان توضیح داد: جهاد دانشگاهی در حوزه های مرتبط با صنایع دستی نیز از ظرفیت و توانمندی بالایی برخوردار است و می تواند در این بخش با هنرمندان صنایع دستی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همکاری کند.

منبع: همگردی
انتشار: 25 مرداد 1401 بروزرسانی: 25 مرداد 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1665

به "سمنان از یک استان معبر عبور نموده و به مقصد گردشگری تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمنان از یک استان معبر عبور نموده و به مقصد گردشگری تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید